Bölgesel Kalkınma Ajansları, Turizmi Geliştirmek İçin Ne Yapmalıdır? Turizm sektörü, bir ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimi için büyük bir potansiyele sahiptir. Özellikle bölgesel kalkınma açısından turizm, yeni iş imkanları yaratmak, gelir seviyesini yükseltmek ve bölgesel kalkınmada dengeleri sağlamak gibi...
2024'ün ilk üç çeyreğinde Türk turizm sektörü, pandemi sonrası toparlanma sürecini geride bırakarak yapısal bir büyüme trendine girmiş görünüyor. Özellikle üçüncü çeyrekte kaydedilen 23.2 milyar dolarlık rekor gelir, sektörün potansiyelini gözler önüne seriyor. Bu performans, yalnızca sayısal bir başarının...
DMC'ler, "Destination Management Company" (Destinasyon Yönetim Şirketi) olarak bilinen kuruluşlardır. Bu şirketler, belirli bir destinasyonda uzmanlaşmış ve ziyaretçilere profesyonel hizmetler sunarlar. Etkinlik planlama, konaklama düzenlemeleri, yerel rehberlik, ulaşım organizasyonu ve tur gibi alanlarda hizmet verirler. DMC'ler, müşterilerine yerel bilgi ve bağlantılarını kullanarak benzersiz ve sorunsuz deneyimler sunmayı amaçlarlar. Farklı bir ülkede DMC ile çalışırken, referansları incelemek, dil engellerini göz önünde bulundurmak, yerel yasal düzenlemelere uyum sağlamak ve kültürel farkındalığı korumak önemlidir. DMC'lerle çalışmak, etkinlik ve seyahat planlamasını kolaylaştırabilir ve deneyimi daha keyifli hale getirebilir.
Turizm sektöründe faaliyet gösteriyorsanız, sosyal medyanın gücünü göz ardı edemezsiniz. Dünya genelinde 4.55 milyar insan aktif bir şekilde sosyal medya kullanıyor ve şaşırtıcı bir şekilde, uyanık saatlerimizin %15'ini bu platformlarda geçiriyoruz. Bu, turizm işletmeleri için daha fazla rezervasyon anlamına...
Dünya'daki tüm politika belirleyiciler ve iklim koruyucular, karbon emisyonunu düşürmek ve dekarbonizasyon sağlamak için ortak masalarda buluşuyorlar. (Turizm sektörü olarak olmadığımız masa yok.😎) Turizm sektörü de Koronavirüs gibi bir salgınla mücadele ederken çok hızlı dönüşüp yeni trendlere ayak uydurmasına...
Koronavirüs dünyada ciddi etkiler gösteriyor. Görüldüğü her ülkenin bir numaralı gündemi oluyor. Aralık 2019’da yayılmaya başlayan bu virüs, ülkemiz de başta olmak üzere bir çok ülkede görüldü. Tüm dünyada insanların ölümüne sebep oldu ve hayatı durma noktasına getirdi. Hatta...
Günümüzde bilgiye ulaşma hızının fazlasıyla artması, farklı destinasyonlarla ilgili artan turizm pazarlaması faaliyetlerinin son tüketici hedefine hızlı olarak ulaşmasını sağlıyor. Bu süreçte sağlık turizmi de giderek popülerlik kazanıyor. Dolayısıyla sağlık turizminin, toplumsal, ekonomik ve siyasal açıdan sahip olduğu ve...
Hepimiz turistik destinasyon nasıl geliştirilir diye sorular soruyoruz. Otelimizi veya acentemizi bir şekilde doğru pazarlama stratejileriyle buluşturarak ilerletmek istiyoruz. Bu ilerlemeleri nasıl yapacağımız konusundaysa sektör olarak müthiş bir bilinmezliğe sahibiz. Her ajansta aynı klişe içerikler ve projeler, her yöneticide...
Cari Açığı Turizm Kapatır! Ülkemizin var olan cari açığını kapatmanın en temel yollarından biri ihracatı arttırmak. İhracatın artması için üretimin çok ciddi seviyede yükselmesi gerekiyor. Ancak, üretimin yükselmesi için ar-ge faaliyetleri, üretimin başlaması, ürünün satışa çıkması, pazarlama faaliyetleri gibi bir...
Türkiye son bir kaç senedir çok ciddi virajlardan dönüyor. Sınır bölgelerindeki güvenlik problemlerinin çözümü için başvurulan askeri operasyonlar, ekonomik gelişmeler ve güvenlik kaygılar neticesinde bazı problemler doğuyor. Bu problemlerin en temeli, küresel kamuoyunda Türkiye’de turizm yavaşlıyor algısının yayılması.  İstatistiklere ve...

Popüler Yazılar

Sosyal Medya

21,187TakipçilerTakip Et
161,768TakipçilerTakip Et