Ana Sayfa Blog Sayfa 4

Turizm Pazarlaması Üzerine

0
Turizm Pazarlama üzerine yazılmış bir stratejik eylem planı nasıl olmalıdır?
Turizm Pazarlaması üzerine yazılmış bir stratejik eylem planı nasıl olmalıdır?

Turizm Pazarlaması Ciddi Bir Strateji Gerektirir

Turizm üzerine geliştirilmiş bir çok sistem var, ancak bunlardan hangileri sizin için stratejik olmalı diye düşünürsek burada Turizm Pazarlaması Stratejisini masaya koyabiliriz.

Turizm pazarlaması stratejisini düşündüğünüzde, muhtemelen önünüzde duran koca bir dağ beliriverir gözünüzde; bu dağı nasıl tırmanacağınızı düşünmek sizi bunaltır.

Ben ise turizm pazarlaması stratejisini düşündüğümde, yüksek odaklı, esnek ve her gün baktığım hayat tablosuna tutturulmuş dinamik bir görev planı görüyorum ve bu görevleri yerine getirmek günlük ritüelimin eğlenceli bir parçası haline geliyor.

Bu güzel işinizin avantajlarını potansiyel müşterilerinize iletmek için pazarlama sisteminiz, işletmenizin en iyi yönetilen parçası olmalı. Aynı zamanda sizin yürekten isteyerek üstüne çalıştığınız bir sistem olmalıdır. Ancak pazarlamanın zor olan kısmının,misafire ve müşteriye ileteceğiniz mesajınızı herkese iletmek olmadığını bilmeniz gerekiyor. Turizm ‘de pazarlama faaliyetlerinizden maksimum etkiyi elde etmek için hedefinizin misafirinizin ilgisini çekecek mesajlarınızı ne olarak, nerede ve nasıl ilettiğinize odaklanmış, özenli davranarak çalışmak olduğunu unutmayın.

Hepimiz biliyoruz ki, turizm endüstrisi çoğunlukla sınırlı bütçeli, küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşmaktadır; bu nedenle, pozitif bir yatırım getirisi sağlamak için neredeyse garanti edilebilecek tabiri caizse bir taaruz planına sahip olmak çok önemlidir.

İşte bu taaruz planında size misafiri veya müşteriyi kazandıracak en önemli unsur olan pazarlama stratejisi devreye giriyor.

Bir pazarlama stratejisinin karmaşık olması gerekmez. Aslında, pozitif yatırım getirisi elde etmek için ürün ve hizmetlerinizin yararlarını uygun kitlelere pazarlamanıza yardımcı olan canlı, etkileyici ürününüz ve içeriğiniz olmalıdır. Hepsi bu.

Peki hepsi bu ama, turizm planlaması nasıl olmalıdır?

1. İdeal müşterinizi bulmak için çalışın

İdeal müşteriniz tüm pazarlama faaliyetlerinizi belirler, bu nedenle pazarlama stratejinizde hangi tip taktikleri kullanacağınıza karar vermeden önce idealinizi tanımlamak gerçekten önemlidir!

Muhtemelen ideal müşterinizi bilmeden, ürününüz / hizmetinizle asla ilgilenmeyecek kişilere ve pazarlara yönelik zaman-para harcıyordunuz veya hitap etmek istemediğimiz kişileri hedef alıyordunuz. Ürününüzü veya hizmetlerinizi tanıtan mesajlarınızı sunarken spesifik değilseniz, mümkün olduğunca çok satış yapacağınız kitleyi yakalama şansınızı elde edemiyorsunuz!

2. Pazarlama çalışmalarınızla neyi başarmak istediğinizi belirleyin!

Amaçları ve hedefleri belirlemek, pazarlama yatırımlarınızı hesap verebilir hale getirmenin ve yatırım getirinizi rapor edebilmenin büyük bir parçasıdır!Turizm işletmelerinin pazarlama faaliyetlerinde harcamak için sınırlı bir bütçeye sahip olması nedeniyle amaçlarınızı belirlemek çok önemlidir.

3. Sizi rakiplerinizden ayrı kılan şeyleri ifade edin

İşletmenizi turizm sektöründeki rakiplerinden farklı kılan şeyleri bilmeniz çok güçlü bir satış aracına sahip olmanızı sağlayacaktır. Bunu ideal müşterilerinize hitap edecek şekilde anlatarak kurgulamanız gerekiyor. Özellikle sizi diğerlerinden ayıran farklarınızın sizin hizmet ve ürün anlayışınızın büyük bir parçası olduğunu güçlü bir iletişim modeli ile açıklamanız gerekiyor.

4. Hedeflerinizi belirleyin ve hedeflerinize ulaşmak için bir eylem planı hazırlayın

Bu bahsettiğim turizm pazarlaması eylem planı tam anlamıyla pazarlama hedeflerinize ve hedeflerinize ulaşmak için hangi pazarlama araçlarını ve taktiklerini kullanmayı planladığınızın bir yol haritası olup, pazarlama hedeflerinize ve İdeal Müşterinizin yatkınlıklarına dayalı olarak seçilmiştir.

5. Pazarınızı daha iyi anlayın

Stratejik bir pazarlama planı, turizm sektörünün rekabet ortamlarını, tüketici trendlerini ve taleplerini değerlendirmenize olanak tanır ve ürün/hizmetinizi sürekli değişen, yenilenen pazara, pazar ihtiyaçlarına ve içindeki ideal müşterilere uyacak şekilde yeniden değerlendirme ve inovasyon yapma fırsatı verir.

6. En önemli taktikler üzerinde yoğunlaşın!

Nereden bakarsanız bakın, bütçeniz ne olursa olsun mesajınızı ideal müşterilerin önüne ulaştırmak için sınırlı kaynaklarımız var. Turizm pazarlaması alanında bir stratejiye sahip olduğunuzu ve bu stratejinin güçlü olduğunu bilerek hareket etmeniz, kendinizi güvende hissetmenizi sağlayacak ve acele-anlık kararlar almanızı önleyecektir! Böylelikle pazarlama yatırımınızda potansiyel getirinizi düşünmeden, yerel ziyaretçi rehberine bir reklam ilanını kabul etmek gibi hataya düşüp kaynaklarınızı boşu boşuna israf etmemiş olacaksınız. Zira bulunduğunuz şehirde sizi bilen insanların önüne aynı kıyafetle çıkmak için harcayacağınız kaynağı, sizi hiç tanımayan ve bilmeyen, ama ideal müşteriniz olabilecek kişilere sunabilmek sizin için herşeyden önemli.

7. Yatırım getirinizi ölçün

Yatırım getirisini izleyemiyorsanız, turizm pazarlaması faaliyetlerine yatırım yapmanın hiçbir anlamı yoktur. Bir stratejinizin bulunması, yatırımların dönüşüyle ilgili sorumluluğunuzun da nasıl tasarlanacagini ve olumlu bir ROI(Return on Invesment) yaratmayan faaliyetleri incelemenizi, bu faaliyetlerden hızlı bir şekilde vazgeçmenizi sağlar.

8. İşletmenizde sürdürülebilir bir sistem oturtun.

Günün sonunda, bir nedene ve hikayeye bağlı kalacaksınız. Bu büyüme hikayesini yazmak istiyorsanız bu paylaştığım verileri de dikkate almanızı isterim. Gerçekten turizm ürününüzü veya hizmetinizi pazarlamaya iyi bir başlangıç yapmak için, strateji oluşturmanın turizm sektöründe verimlilik ve olumlu sonuçlar sağlamanın vazgeçilmez bir parçası olduğunu unutmamak gerekir.

Sürdürülebilir Etkinlik Planlamak

0
Sürdürülebilir Etkinlik Planlamak

Kaliteli Etkinlik Planlamak

Son 5 yılda birkaç proje etkinlikleri ile çok yakından çalıştım, bazılarına danışmanlık yaptım. Bu deneyimim boyunca tüm etkinlik ve organizasyonlarda ortak olarak gördüğüm bir şey var. Çoğu etkinlikte, içeriğe-operasyona yönelik politika ve prosedürlerin oluşturulmasına öncelik verilmez, bunun yerine kendi ekibindeki veya yakınındaki bireysel kilit insanların uzmanlığına ve yetkinliklerine güvenirler. Sürdürülebilir etkinlikler organize etmek ise bunun tam aksine tamamen kaliteli bir temel oluşturmaktan geçer.

Kaliteli bir etkinlik nasıl olmalıdır sorusuna bir cevap aranıyorsa eğer burada insan sirkülasyonu hesap edilerek kurgulanan, sistematiği bulunan ve kişiye dayalı yürümeyen, etkinliği yapan kuruluş değişse dahi kalitesini bozmadan devam edebilecek organizasyon sistematiği ortaya konulmalıdır.

Etkinlikler Nasıl Sürdürülebilir olabilir?

Etkinliklere ve organizasyonlara insanların katkıları önemlidir, ancak insanların kurumlardan gelip geçtiklerini de hatırlamak önemlidir. İnsanlar yeni iş fırsatları bulur, iş hayatından uzaklaşır, hastalanır veya en kötü senaryoda ölürler. En iyi senaryoda da bir çalışanınıza milli piyango vurabilir!! 🙂

Ancak, bu insan kaynağının çeşitliliğine rağmen etkinlik operasyonunun devam etmesi gerekir. Belgelenmiş politika ve prosedürlerin olmaması, bu sürekliliğin olmasını zorlaştırıyor çünkü yıllarca devam eden festival tecrübeleri, bugün çalışan insanlar, gelecek yıllarda yerini yeni insanlara bırakıyor. Bu bir festivali veya sürekliliği planlanan işi ciddi biçimde etkiler.

Geçtiğimiz yıllarda yakından takip ettiğim bir etkinlik, bir olayın akabinde uzun yıllar birlikte olan 2 kilit çalışanı kaybetti. Sonuç, 15 yaşındaki bir etkinliğin sanki bebekken olduğu gibi görünüyordu çünkü geçmişte düzeltilmiş olan hatalar yeni insanlar tarafından tekrar yapıldı. İnsanlar tecrübesiyle işlerinde daha başarılı olur, ancak düzgün yönetilen bir politika ve prosedür protokolü ile bir organizasyon çalışanları ile yollarını ayırsa dahi, deneyimlerini geliştirmeye devam edebilir ve büyüyebilir.

M.Gerber, bir kitabında McDonalds’ın başarısı için rasyonel olan gizli sos haline gelen bir sistemi nasıl inşa ettiğini açıklıyor. Sistem, daha iyi ve daha verimli çalışması için her geçen yıl yeniden dizayn edilir. McDonalds ve etkinlikler birbirinden çok farklı olsa bile; ne tür işletme veya organizasyon olursa olsun, konsept aynı kalıyor.

Etkinliklerin çalışanlarını yönetmekle nasıl baş ettikleri hakkında etkinlik yöneticilerinden ayrıntılı bilgi isteyince, aldığım cevap hep benzer şekillerde oluyor. Çoğu zaman bana, son 10 yıldır düzenli çalışanları olan biriyle konuşmam gerektiğini söylediler. Konuştuğum yöneticilere göre gönüllülerin her yıl yaptığı harika işi yapmaya devam edeceğini düşünüyor.

Ancak bana göre sorulması gereken kilit bir soru var! Çalışanlar bir şekilde ertesi sene etkinlikte olmaz ise ne yapacaklar?

Bence ilk olarak, herkes panik yapar!

Daha sonra, işe yeni alacakları insanlara hatırladıkları kadarıyla konuları bölüştürmeye çalışırlar! Ayrılan kişinin çalıştığı kurumları ve eski bilgisayarlarındaki şablonları (yani bunlara erişebiliyorlarsa!) vb. araştırmalarını yaparlar.

Sonra, o etkinlikte hiç bulunmamış veya belki de hiçbir etkinlikte yer almayan biri, işi devralmak üzere işe alınır. Kurumdan ayrılan diğer kişilerin bilgisayarlarından toplanmış bilgilerden (kurtarılmış e-postalar, şablonlar ve iletişim listeleri) hareket ederek işi öğrenmeye çalışır. Bu süreçte el kitabı, sistem yoktur ve hiçbir prosedür yoktur. Kişi, daha önce işin nasıl yapıldığını bilmeyen birisine rapor verir. Ve sistem kilitlenen bir noktaya ilerler. Hiç işi bilmeyen bir yetkili ile hiç iş bilmeyen yönetici!

Bu sorunlarla karşılaşmamak için ne yapmak gerekiyor?

Etkinliğinizde, yanınızda bulunan yetkin ve güçlü insanları o güne hizmet etme amaçlı kullanmak yerine, bu insanlarla beraber sürdürülebilir bir altyapı kurmak üzerine bir sistem inşaa edin.

Ne olursa olsun, güçlü bir uzun vadeli miras inşa etmeye devam etmek için sürekli olarak iyileştirmeye devam etmeniz gereken 5 şey var!

1. Her Çalışan İçin Detaylı İş Tanımı:

Etkinliğinizdeki her bir kişinin rolünü tanımlamak için detaylı iş tanımı bir anahtardır. Bir kişinin değiştirilmesi gerektiği durumda bu iş tanımı el kitabınız olacaktır! Yeni personeli eğitmeniz ve  yeni başlayan personelinizin takibini yapabilmek için yanınızdan ayırmamanız gereken bir araç haline gelir.

Bir iş tanımı için temel unsurlar şunlardır:

Pozisyon başlığı:
Bölüm:
Kişinin doğrudan rapor ettiği kişi:
Genel sorumluluk:
Sorumlulukların ana alanları:
Kişi düzenli olarak birlikte çalışanlar:
Istihdam süresi:
Gerekli beceriler (ve gerekli deneyimler)

2. Çalışan İncelemeleri:

Çalışanların incelemelerini ve değerlendirmelerini yapmanın birçok avantajı vardır. Arka planı oturtabilmek açısından, çalışanların incelenmesi, ve bu çalışanların yaptıkları işi bulunan iş tanımlarından nasıl geliştirdiğini inceleyebilmek için harika bir fırsattır. Etkinlik büyüdükçe ve değiştikçe, iş tanımlarını güncellemeye sık sık ihtiyaç duyulmaktadır. Bu, ekibinizdeki herkesle düzenli bir iletişim sürecinizin olmasını sağlayacak yararlardan biridir.

3. Dijital Takip ve Arşivleme

Tüm gelen ve giden e-postaların kopyalarını e-posta sunucunuzda saklayın, bu size etkinliğin sürdürülebilirliği açısından kaliteli ve ansiklopedik bir arşiv oluşturmanızda fayda sağlayacaktır.

Toplantı gündemlerini ve tutanaklarını tutun!

Genellikle sözlü şekilde ilerleyen problem çözme evreleri, ilerleyen süreçte zihninizin hatırlamasını mümkün kılmayan bir hal alacaktır. Problemleri nasıl çözdüğünüzü ve karşınızdaki kurumun isteklerini yazılı bir şekilde depolarsanız, ihtiyacınız olan her an bu bilgiye ulaşmak sizin için çocuk oyuncağı olacaktır.

Tüm belgeleri bir sunucuda sakla veya yedekle!

Tabi bu arşivler herkesin bilgisayarlarında mevcut ve tüm çalışma klasörler ve dosyalarbaşka bir sunucuya yedeklenmedikten sonra sizin için hiçbir anlam taşımıyor.

Bu bilgilerin tümü, işten ayrılmalar dahi olsa sonraki çalışanlarınızla bir bölümünü gözden geçirmeniz gerektiğinde sizin için ulaşabilir şekilde saklanabilir.

4. Şablon kitaplıkları oluşturun:

Her şahsın bir festival planlama yılı boyunca çalıştığı çeşitli formlar, form e-postaları, bültenler, raporlar, diyagramlar vb. Için şablon kitaplıkları oluşturun. Şablonlar, kuruluşunuzdaki birçok görev için iş akışlarını basitleştirmek ve düzene koymak için etkili bir yoldur. Şablonların yedeklenmesini veya merkezi olarak depolanmasını, onları ilerleyen yeni çalışanlar için kullanılabilir kılmaktadır.

5. Etkinliğinizin tamamı için ayrıntılı bir Politika ve Prosedür Kılavuzu oluşturun:

Etkinliğinizin bitimini takip eden haftadan itibaren operasyonunuzdaki her bir pozisyonu değiştireceğinizi düşünün. Bu yeni ekip, şu anki ekibinizin deneyimlerine sahip olmayan ve festivaliniz hakkında hiçbir şey bilmeyen başka bir festival inşa edecek.

Bu değiştirmelerin hepsinin çok akıllı insanlar olduğunu varsayalım. Turizm veya etkinlik endüstrisinde tecrübeli, eğitilmiş, sezgisel yaklaşımlarla hareket edebilen proactive kişilerdir ve oluşturduğunuz bu belge, festivaliniz hakkında bilmeleri gereken her şeyi onlara öğretecektir. Onları, erken planlama süreci, fon artırma süreci, sponsorluk, içerik seçme ve oluşturma, mekan seçme, üretim-kiralama, barınma ve ulaşım, pazarlama, gönüllü ekipler oluşturma,gibi tüm etkinliği oluşturan unsurlardan yola çıkarak yürüyeceğiz.

Bu doküman, her bir kişinin pozisyonu, şablon klasörleri, eski e-postalara ve dokümanlara erişim ve toplantı gündemleri ve dakika dakika ayrıntılı iş tanımlarıyla birleştirildiğinde, yeni ekibinizin (muhtemelen bazı uzun günler ve fazla mesai saatleri ile) etkinliğinize ait tüm detayları öğrenmesini sağlayacaktır! Yani sizin etkinliğinizin sosunun gizli tarifini bu içeriklerde bulacak!

İlkelerinize ve prosedür kılavuzlarınıza ekleyebileceğiniz birçok format ve ipuçları vardır. İnternet, örnekler ve şablonlarla güçlendirebilirsiniz. Orada olanları gözden geçirin ve aklında ne varsa, etkinliğinizi oluşturmak için dahil edilmesi gereken her şeyin bir listesini yapın. Biçimi önemli değil, sadece uzun ve detaylı bir listeniz olsun. Etkinliğinizi oluşturan önemli ayrıntıların bu listeyi oluşturması  önemlidir.

Sistematiği Oluşturmak İçin Harcanan Zaman Kayıp Değildir!

Bu sistem bir gecede üretilebilecek bir sistem değildir. Birkaç hafta sürecek bu çalışmayı, ekibinizdeki herkesin ağırlığını koyarak, güçlü bir iş birliğiyle ortaya çıkarması gerekiyor. Güçlü bir iş birliğiyle temeli atılacak bu sistemin, yıllar ilerledikçe sürekli incelenerek her insanın sahip olduğu  yeni deneyime dayalı olarak değişmesi gerekecektir.

Evet, herkesin yoğunluğundan ve diğer işlerinden diğer herşeyden bu sistemi çıkartmaya vakit bulamayabilirsiniz. Gerçekleştirilmesi imkansız olabilecek bir şey gibi görünüyor da olabilir! Ancak bu sistemin sizin etkinliğinizin devam etmesi için gereken en önemli parça olarak düşünülmesi gerekiyor!

Birisi festival-etkinlik operasyonunuzdan ayrılırsa bile, bu belgeye yatırım olarak harcadığınız zaman, gelecekteki personelinize eğitim hususunda yapmanız gereken yatırımlardan ve harcayacağınız zamandan daha nitelikli-kaliteli olacak.

Yani bu harcanan zamana acımanıza, personelinizin bu sistemi oturtmak için çalışmalarını “boş” olarak görmenize gerek yok. Etkinliğiniz belirli bir sistemi oturtursa büyük ve ses getiren bir hal alacaktır. Aksi taktirde, sizin yokluğunuzda veya kişilerin yokluğunda bu etkinlikler yok olmaya, parçalanmaya mahkum kalacaklardır.

Bu mahkumiyete kapılmamak adına, Etkinliğinizin sürdürülebilir olmasını sağlamak ve ortaya koyduğunuz projenin yıllar boyu devam etmesini sağlamak istiyorsanız tüm bunları göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Unutmayın, ortaya çıkarttığınız projeleri geliştirerek ve değiştirerek sürdürdüğünüzde gelecek nesillere nitelikli ve başarılı kuruluşları miras bırakabilirsiniz.

Turizm Sektöründe Kariyer Yapılır mı?

0

Turizm Sektöründe Kariyer

Neden Turizm okumalıyım, turizm okunur mu? gibi sorularla kafanızı işgal edeceğiniz tercih günleri geliyor, tabi çoktan Turizm Sektörü Kariyerinize başlamış ve bu yolda ilerliyor da olabilirsiniz. İlerlediğiniz bu yolun içeriden oldukça sıkıcı olduğunu düşünseniz de gözünüzden kaçan bazı noktalar olabilir. Turizm sektöründe kariyer yapmadan önce bu konuyu düşünün diye sizin için bir kaç şey derledim.

Turizm sektörü dışarıdan bakıldığında herkes tatil yaparken çalışmak gibi görünse de farklı yönlerle çevrilmiş bir meslektir aslında. Bu mesleği seçmek üzereyseniz veya seçtiyseniz, size neden bu sektörde kariyer yapmanız gerektiğini anlatan bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim!

Öncelikle, insanlara daha önce deneyimlememiş oldukları duyguları yaşatmanın tadını çıkarırken, yaşadıkları deneyimleri dünyanın dört bir yanından insanlara ulaştıracakları için inanılmaz bir reklam gücüne sahibiz! Yani isminizi duyurmak için oldukça güçlü bir silahınız var!

Güzel olanı paylaştırır!

Turizm, bir bölgenin eşsiz ve özel özelliklerini göstermek için fırsatlar sunar. Siz bu fırsatları insanlara gösterirken kendinizi de bu güzelliklerle harmanlayarak, insanların hayatlarına dokunmanızı sağlar!

Sürekli Yenilenen Deneyimler Sunmanızı Sağlar!

Turizm Sektöründe Kariyer yapma isteğinizi arttıracak bir konu daha!

Turizm sektöründe çalışanlar olarak işimizi doğru yaparsak, misafirlerimize sınırsız deneyimler sağlayabiliriz ve her biri bu tecrübeyi her deneyimlediklerinde farklı bir şekilde algılar ve her deneyimlediklerinde farklı yönlerini görerek etkilenir.

Sorunlarla Mücadele Etmeyi Öğretir

Bu konu Turizm Sektöründe kariyer yapma isteğinizi azaltır mı, çoğaltır mı bilinmez ama başarabilirseniz Turizm Sektörü Kariyeri’niz oldukça yükseğe taşıyacaktır!

Turizm; her saniye, çözülmesi gereken problemler çıkartan bir sorunlar zinciridir. Çözüm bulma kabiliyetinizi, sürekli problem üreten bir ortamda ucu açık bir macera parkurundaymışçasına geliştirebilirsiniz. Bu yeteneğinizi ne kadar geliştirebilirseniz o kadar başarılı bir Turizmci olacağınız ise su götürmez bir gerçek!

Harika İnsanlarla Tanışmanıza olanak Sağlar

Turizm, işinizi yaptığınız alanda sizinle aynı tutkuyu paylaşan insanlarla çalışma fırsatı sunmanın yanı sıra, gelen misafirleriniz dolayısıyla her yaş ve meslek grubundan insanlarla tanışmanıza imkân sağlar. Bu işinizi yaptığınız seneler boyunca devam edecek olan bir iletişim gücü sağlayacaktır.

Sürdürülebilir Olmayı Öğretir

Turizmin belki de ekonominin diğer herhangi bir sektöründen daha aktif olması sebebiyle; ekonomi, sosyal, kültürel ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için bir Turizm Profesyoneli olarak fırsatlar kazanmanızı sağlayacaktır.

Her Alanda Kullanılabilir Beceriler!

Turizm sektöründe kullanılan ve kazanılan beceriler dünyanın hemen hemen her yerinde kullanılabilir. Örneğin birçok tur rehberleri yıl boyunca çalışır, dünyayı dolaşırken değişen mevsimleri mesleklerinin bir parçası olarak görürler. Ayrıca, turizm sektöründe kullanılan uygulamalar diğer işletmelerde de kullanılabilir. Böyle baktığınız zaman, değişen mevsimlere bile ayak uydurabilen, her sektöre inanılmaz derecede adapte olacaktır!

Turizm bir büyüme Endüstrisidir

Şu anda, turizm dünyadaki 852 milyar dolarlık bir endüstri! Kanada’da 75 milyar dolarlık bir sanayi ve İngiltere’de 13.8 milyar dolarlık bir sanayi olduğunu varsayarsak. Bu tarım, ormancılık ve balıkçılık kombinasyonundan daha büyük bir endüstriyi oluşturuyor, hatta o sektörleri besliyor!

Çeşitli İş İmkanları!

Üst düzey yöneticilikten sağlam maceralara atılabileceğiniz seyahat rotalarına, kasabalardan büyük metropollere kadar çeşitli alanlarda işinizi yaparken eski uygulamalardan son teknolojiye kadar her türlü durumla karşı karşıya kalarak ilginç deneyimler kazanmanızı sağlayacak çeşitli iş imkanları bulunuyor.

Popüler Yazılar

Sosyal Medya

21,187TakipçilerTakip Et
161,768TakipçilerTakip Et