Başarı Yolunda Sağlam Mide Şart

Mideniz büyük başarı yolunda giderken en güçlü olması gereken araçlardan biridir! Bu yolda aradığınız şeyler olsun veya olmasın, yolculuk boyunca hem istediğiniz hem de istemediğiniz birçok tavsiye ile su içeceksiniz.  Durun canım telaşlanmayın ne suyu diye! Bu yolda size verilecek tavsiyelerden bahsediyorum tam olarak.

Genç girişimci olarak başkalarının tavsiyelerini nasıl uyguladığınız, neleri uygulayacağınız konusunda son derece dikkatli olmalısınız. Bu tavsiyelerin başarı çizginizi etkileyecek unsurlar olduğunu unutmadan hareket etmelisiniz.

Daha önce de farklı insanların da defalarca dediği gibi, başarı kazanmak için birbirinden farklı yollar vardır. Herkesin başarıya ulaştığı yol aynı değildir. Her şey de sizinle alakalı değildir ve bazılarının potansiyel kazanımları sizin oldukça zararınıza olabilir. Kalbinizde, vücudunuzda ve ruhunuzda yankılanan bir tavsiye ile karşılaşırsanız, bir kağıt ağırlığına kazıyarak masanızın üzerine koyun. Eğer öyle değilse, başkalarının görüşleri için o kağıdı oluşturan ağacı heba etmeyin!

Gerçekten tek olacak bir ürün veya hizmet oluşturmak istiyorsanız, göz ucuyla dahi olsa farklı yerlerden kopya çekmemek zorundasınız. Zaten gerçekten özgün bir ürün veya hizmet oluşturuyorsanız, asla rakipleriniz olmayacak demektir. Ya da rakiplerinizin sizin için bir önemi olmayacak!

O yüzden aşağıda yazdığım maddeleri dikkate alıp bu yola öyle koyulmanız sizin için daha sağlıklı olacaktır. Başarı çalışılınca kazanılır, bunu da unutmayın!

Başkalarının Eğilimleri Başarınızı Kısıtlayabilir

İnsanlar kendi ön yargılarına ve kısıtlamalarına sahiptir; bunların birçoğu sahip oldukları deneyimlerden oluşur. Çoğu zaman diğer insanların tavsiyelerinin kusurlu olduğunu fark edeceksiniz. Bunun sebebi herkesin kendi korkuları, şüpheleri ve kişisel sığınma alanlarının olması.

Onların penceresinden bakıldığında başarması zor olan şeyler, herkes için zor gözüktüğü içindi. Tatsız buldukları şeyler ise, herkesin hoşlanmadığı şeylerdi. Projelerine inanan girişimciler ise o projelere sonuna kadar inanıp, herkese bunun kolay olduğunu anlatmayı ve hoşlarına gitmesini sağlamayı tercih ettiler.

Airbnb ilk oluşturulduğunda ve yatırımcılara sunulduğunda dünyaca ünlü on üst düzey yatırımcı, “Bu projenin bir şaka olduğunu” düşündüklerini söyleyerek, insanların bunu asla yapmayacağını söylüyor. Airbnb kurucularına da, bu yaratıcı zihinlerini daha uygulanabilir alanlara yönlendirmelerini “tavsiye” ediyorlar.

Onlar bu tavsiyeyi kağıda yazıp kağıdı heba etmeyi tercih etmeyerek şirketlerini kurdular. Bu tavsiyeyi dinlememek şirketlerine 4 yılda 500 milyon doların üstünde işlem yaptırdı!

Mideniz Temiz Suları Zaten Tanıyor!

Başkalarını dinlemenin baştan başa sorunlu olduğu söylenemese de, bazıları için dikkate almanız noktalar var. O tecrübeleri paylaşanlarla sizin zihniniz, yaratıcılığınız, tecrübeniz ve bakış açınız aynı değil.

Örneğin, herkesin elinde gördüğünüz metal su şişeleri (Tupper da deniyor) satılmak için yola çıkıldığında herkes bu ürüne işlevsiz dedi. İnsanların sırf modaya uyuyor diye böyle birşeye para ödeyeceğine inancın olmadığı bir pazara girdi. Birçok mağaza bu şişeleri satmayı reddetti. Üretici firmanın Ürün-fiyat kavramını ihlal ettiğini söyledi. Kimse 35 dolarlık bir su şişesi satmak istemedi.

Birileri o ürünü asla kabul etmedi ve üretici firma bu ürünün kaderini o satıcılara bırakmadı ve çalışmaya devam etti. Sonuç: şirket 2016 yılında 50 milyon dolarlık satış yaptı!

İş Dünyasında Başarıya Ulaşmanın Yolu Tek Değildir!

Yollardaki tuzaklar, hatalar, utançlar, açıklamalar ve sürprizler, aynı parmak uçlarınıza özgü olan parmak izi gibi   çok kişisel ve son derece tekil şeyler! Başkalarının görüşlerini sürekli olarak dikkate alırsanız, kendi vizyonunuzu hafifletmeye başlar ve başkalarının saçmalıklarına kapılırsınız.Başkalarının size uygun olarak verdikleri tavsiyeleri göz önüne alarak davranın! Her saçmalığı benimseyip ona göre hareket etmeyin!

Kendi yolunu hazırla ve omzunun üzerinden bakma.

İşletme dersi veren kurumlar genelde öğrencilerine müşterinin gerçekten ne istediğini anlamalarını ve bunu altın tepside sunmaları gerektiğini öğretir. Bence bu teori çok yanlış. Bir işletmenin başarıya ulaşmasında etken olan şey, yenilikçi bir ürün veya hizmet oluşturmasıdır. İnsanlar o ürün veya hizmeti yeniden tanımlayarak o ürünü benimser.

Yani, insanların istediklerini onlara sunmaktansa, sunacağınız ürün veya hizmetle insanlara daha öncesinde ne istediklerini bilmediklerini gösterin.