Restaurant Pazarlama Modeli Oluşturun!

Her işletmenin olduğu gibi restaurantların da pazarlama stratejilerine ihtiyaçları vardır. Restaurant pazarlaması yaparken hedef müşterilerinizi, rakiplerinizi ve markanızı oluştururken kullandığınız teknikleri ve reklamlarınızı geliştirmeniz gerektiğini bilmelisiniz.

Turizm pazarlaması stratejisi oluştururken de yaptığınız gibi öncelikle hedef pazarınızı bilmeniz gerekiyor. Her restaurant farklı pazarlara hitap ediyor, yerel bir fast food dükkanı / dönerci ile, şaraplar ve havyarlar sunan bir işletmenin aynı pazara hitap ettiğini düşünmek ve söylemek olsa olsa pazarlama hatası olur. Pazarınıza uygun olarak müşterilerinizin istekleri ve ihtiyaçlarına uygun çalışmalar gerçekleştirin. O çalışmaların ışığında da, dışarıda yemek yemelerinin sebebini ve bu yemek karşılığında ödeyebilecekleri ücretleri araştırın.

Rekabete alışın!

Yemek alanında faaliyet gösteren binlerce firma var, yani bir çok rakibiniz var! Bu rekabete ayak uydurabilmek için diğer işletmelerin müşterilerine neler sunduklarını bilmeniz gerekir. Rakibinizin güçlü ve zayıf yönlerini bilmelisiniz. Rakibinizden müşteri çekmenizi sağlayacak olan en güçlü silahınız rakibinizin zayıf yönlerini bilmek! Öne çıkmak, fark yaratmak ve müşteri çekmek için bu zayıf yönlere nasıl karşılık verebileceğinizi belirleyin. Restaurantınızı farklı kılmak unutmayın ki sizin elinizde!

Marka olun!

Markanız sizin itibarınızdır. Müşterilerinizin kuruluşunuza bakışlarını ve beklentilerini belirleyecek şey markanızdır. Verdiğiniz sözleri tutarak güçlü bir itibar oluşturun, beklentileri karşılayarak itibarınızı güçlendirin. Kaliteli, etkileyici hizmetler sunmak ve bunları müşterilerinize doğru şekilde anlatmak markanızı geliştirmeniz için yapabileceğiniz en iyi yoldur!

Menünüzü güncelleyin!

Menünüzde bulunan ürünlerin hangilerinin müşterilerin dikkatini çektiğini, hangilerinin satışının az olduğunu belirlemeniz gerekir. Menünüz nedeniyle restaurantınızı tercih etmeyen bir grubun olabileceğini de hesaba katabilirsiniz. Bu sebeple menünüze eklemeler, kaldırmalar yapabilirsiniz. Müşterilerinizi cezbedebileceğiniz bir menü oluşturarak sadık müşteriler kazanmaya, yeni müşteriler kazanmaya yönelik çalışmalar yapmaya bakın. Restaurantınızı denemeleri için menünüzü güncellemekten, yeni seçenekler sunmaktan vazgeçmeyin.

Reklamınızı Yapın!

Bir çok otelin veya konaklama işletmesinin odalarında ve lobi alanlarında farklı anlaşmalarla tanıtım yapılmasına izin verebiliyor. İşletmeniz bir kongre merkezine yakınsa, orada düzenlenecek etkinliklere özel kuponlar veya sponsorluk çalışmaları yaparak tanıtımınızı en üst düzeye çıkartabilirsiniz. Eğer büyüme hedefiniz daha yüksekse hediye ve müşteri sadakatini sağlayacak özel kartlar ile, kendi tanıtımınızı çok rahat bir şekilde yapabilirsiniz. Karnı acıkmış insanları, işletmenize çekmek için belirli noktalarda ücretsiz ikramlarda bulunun. Yerel lokasyonlarda reklam yapın, yakala.co gibi firmalarla anlaşarak paket programlar hazırlayın, dergilerle ve diğer etkinliklere sponsor olarak sürdürülebilir bir reklam modeli oluşturursanız, sırtınız yere gelmez!

Topluma Hizmet Edin!

Kâr amacı gütmeyen işletmelere çeşitli indirimler ve sponsorluklar yapmaktan çekinmeyin. Özellikle temel ihtiyaç olan yemeği karşılama imkanı bulmayan insanlara ücretsiz yemek ikram edin. Yemek atıklarını öğütmektense, hayvan barınaklarına bağışta bulunun. Bunu da gösteriş için değil, içinizden gelerek yapın-ki, sosyal sorumluluk bilinciniz geliştikçe insanların dikkatini çekebilesiniz.

1 Yorum

  1. cafemin pazarlama maliyetlerini düşürmek isterken googleda biraz araştırama yapıp sizi buldum. danışmanlığı bedavaaya getirerek maliyeti daha da aza indirdim 🙂 adamsın

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here