Turizm Pazarlama üzerine yazılmış bir stratejik eylem planı nasıl olmalıdır?
Turizm Pazarlaması üzerine yazılmış bir stratejik eylem planı nasıl olmalıdır?

Turizm Pazarlaması Ciddi Bir Strateji Gerektirir

Turizm üzerine geliştirilmiş bir çok sistem var, ancak bunlardan hangileri sizin için stratejik olmalı diye düşünürsek burada Turizm Pazarlaması Stratejisini masaya koyabiliriz.

Turizm pazarlaması stratejisini düşündüğünüzde, muhtemelen önünüzde duran koca bir dağ beliriverir gözünüzde; bu dağı nasıl tırmanacağınızı düşünmek sizi bunaltır.

Ben ise turizm pazarlaması stratejisini düşündüğümde, yüksek odaklı, esnek ve her gün baktığım hayat tablosuna tutturulmuş dinamik bir görev planı görüyorum ve bu görevleri yerine getirmek günlük ritüelimin eğlenceli bir parçası haline geliyor.

Bu güzel işinizin avantajlarını potansiyel müşterilerinize iletmek için pazarlama sisteminiz, işletmenizin en iyi yönetilen parçası olmalı. Aynı zamanda sizin yürekten isteyerek üstüne çalıştığınız bir sistem olmalıdır. Ancak pazarlamanın zor olan kısmının,misafire ve müşteriye ileteceğiniz mesajınızı herkese iletmek olmadığını bilmeniz gerekiyor. Turizm ‘de pazarlama faaliyetlerinizden maksimum etkiyi elde etmek için hedefinizin misafirinizin ilgisini çekecek mesajlarınızı ne olarak, nerede ve nasıl ilettiğinize odaklanmış, özenli davranarak çalışmak olduğunu unutmayın.

Hepimiz biliyoruz ki, turizm endüstrisi çoğunlukla sınırlı bütçeli, küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşmaktadır; bu nedenle, pozitif bir yatırım getirisi sağlamak için neredeyse garanti edilebilecek tabiri caizse bir taaruz planına sahip olmak çok önemlidir.

İşte bu taaruz planında size misafiri veya müşteriyi kazandıracak en önemli unsur olan pazarlama stratejisi devreye giriyor.

Bir pazarlama stratejisinin karmaşık olması gerekmez. Aslında, pozitif yatırım getirisi elde etmek için ürün ve hizmetlerinizin yararlarını uygun kitlelere pazarlamanıza yardımcı olan canlı, etkileyici ürününüz ve içeriğiniz olmalıdır. Hepsi bu.

Peki hepsi bu ama, turizm planlaması nasıl olmalıdır?

1. İdeal müşterinizi bulmak için çalışın

İdeal müşteriniz tüm pazarlama faaliyetlerinizi belirler, bu nedenle pazarlama stratejinizde hangi tip taktikleri kullanacağınıza karar vermeden önce idealinizi tanımlamak gerçekten önemlidir!

Muhtemelen ideal müşterinizi bilmeden, ürününüz / hizmetinizle asla ilgilenmeyecek kişilere ve pazarlara yönelik zaman-para harcıyordunuz veya hitap etmek istemediğimiz kişileri hedef alıyordunuz. Ürününüzü veya hizmetlerinizi tanıtan mesajlarınızı sunarken spesifik değilseniz, mümkün olduğunca çok satış yapacağınız kitleyi yakalama şansınızı elde edemiyorsunuz!

2. Pazarlama çalışmalarınızla neyi başarmak istediğinizi belirleyin!

Amaçları ve hedefleri belirlemek, pazarlama yatırımlarınızı hesap verebilir hale getirmenin ve yatırım getirinizi rapor edebilmenin büyük bir parçasıdır!Turizm işletmelerinin pazarlama faaliyetlerinde harcamak için sınırlı bir bütçeye sahip olması nedeniyle amaçlarınızı belirlemek çok önemlidir.

3. Sizi rakiplerinizden ayrı kılan şeyleri ifade edin

İşletmenizi turizm sektöründeki rakiplerinden farklı kılan şeyleri bilmeniz çok güçlü bir satış aracına sahip olmanızı sağlayacaktır. Bunu ideal müşterilerinize hitap edecek şekilde anlatarak kurgulamanız gerekiyor. Özellikle sizi diğerlerinden ayıran farklarınızın sizin hizmet ve ürün anlayışınızın büyük bir parçası olduğunu güçlü bir iletişim modeli ile açıklamanız gerekiyor.

4. Hedeflerinizi belirleyin ve hedeflerinize ulaşmak için bir eylem planı hazırlayın

Bu bahsettiğim turizm pazarlaması eylem planı tam anlamıyla pazarlama hedeflerinize ve hedeflerinize ulaşmak için hangi pazarlama araçlarını ve taktiklerini kullanmayı planladığınızın bir yol haritası olup, pazarlama hedeflerinize ve İdeal Müşterinizin yatkınlıklarına dayalı olarak seçilmiştir.

5. Pazarınızı daha iyi anlayın

Stratejik bir pazarlama planı, turizm sektörünün rekabet ortamlarını, tüketici trendlerini ve taleplerini değerlendirmenize olanak tanır ve ürün/hizmetinizi sürekli değişen, yenilenen pazara, pazar ihtiyaçlarına ve içindeki ideal müşterilere uyacak şekilde yeniden değerlendirme ve inovasyon yapma fırsatı verir.

6. En önemli taktikler üzerinde yoğunlaşın!

Nereden bakarsanız bakın, bütçeniz ne olursa olsun mesajınızı ideal müşterilerin önüne ulaştırmak için sınırlı kaynaklarımız var. Turizm pazarlaması alanında bir stratejiye sahip olduğunuzu ve bu stratejinin güçlü olduğunu bilerek hareket etmeniz, kendinizi güvende hissetmenizi sağlayacak ve acele-anlık kararlar almanızı önleyecektir! Böylelikle pazarlama yatırımınızda potansiyel getirinizi düşünmeden, yerel ziyaretçi rehberine bir reklam ilanını kabul etmek gibi hataya düşüp kaynaklarınızı boşu boşuna israf etmemiş olacaksınız. Zira bulunduğunuz şehirde sizi bilen insanların önüne aynı kıyafetle çıkmak için harcayacağınız kaynağı, sizi hiç tanımayan ve bilmeyen, ama ideal müşteriniz olabilecek kişilere sunabilmek sizin için herşeyden önemli.

7. Yatırım getirinizi ölçün

Yatırım getirisini izleyemiyorsanız, turizm pazarlaması faaliyetlerine yatırım yapmanın hiçbir anlamı yoktur. Bir stratejinizin bulunması, yatırımların dönüşüyle ilgili sorumluluğunuzun da nasıl tasarlanacagini ve olumlu bir ROI(Return on Invesment) yaratmayan faaliyetleri incelemenizi, bu faaliyetlerden hızlı bir şekilde vazgeçmenizi sağlar.

8. İşletmenizde sürdürülebilir bir sistem oturtun.

Günün sonunda, bir nedene ve hikayeye bağlı kalacaksınız. Bu büyüme hikayesini yazmak istiyorsanız bu paylaştığım verileri de dikkate almanızı isterim. Gerçekten turizm ürününüzü veya hizmetinizi pazarlamaya iyi bir başlangıç yapmak için, strateji oluşturmanın turizm sektöründe verimlilik ve olumlu sonuçlar sağlamanın vazgeçilmez bir parçası olduğunu unutmamak gerekir.