Ana Sayfa Blog Sayfa 2

Yerel Yönetimler ve Rekreasyon

0

Yerel Yönetimler ‘de Rekreasyon

Biz yerel yönetimler olarak henüz farkına varamasakta rekreasyon, dünyanın bir çok noktasında kritik bir önem kazanmaya başladı.

Özellikle psikolojik ve sosyolojik sorunların fazlasıyla artması beraberinde terapötik rekreasyon olarak adlandırdığımız, Türkiye’de çoğu kimse adını dahi duymamışken 4-5 yıl evvel hakkında konferanslar düzenlediğimiz bu konunun maddi-manevi getirilerini kaleme almak istedim.

Klinik, konut ve toplumsal alanlarda uygulanan terapötik rekreasyon, hastalıkları, engelleri ve diğer problemleri olan kişilerin öncelikli olarak sağlıklarını, bağımsızlıklarını ve refah düzeylerini arttırmak için boş vakitlerini geliştirmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak için tedavi amacıyla, eğitim ve boş zaman değerlendirme hizmetlerini kullanmaktadır.

Basit bir örnek olarak sınırlı fiziksel yeteneği olan insanların katılabileceği macera etkinlikleri düzenlemek, katılımcıların başarı duygularını ve özgüven duygularını kazanmalarına yardımcı olur. Bu özgüveni kazanabilmeleri açısından insanlara sunulan, hiçbir şey ifade etmeyen boş zaman faaliyetlerindense, kendini gerçekleştirme ve ruhsal yenilenme, yaratıcılık, kendini ifade etme, keşfetme özelliklerini deneyimlemesine yönelik uygulamalar sunmak bu kazanımlarda sizin için büyük fırsat olacaktır.

Aile Birliğini Oluşturacak Faaliyetler Geliştirin!

Boş zaman faaliyetleri ile aile bağları geliştirilir. Birlikte faaliyet yapan aileler birbirlerine daha yakın, daha uyumlu ve aile bilincine sahip olma şanslarını artırmaya yönelik istek duymaya başlarlar. Bu hem ebeveyn-çocuk ilişkileri hem de evli çiftler için geçerlidir. Aileler, çocuklarda refah ve sağlıklı gelişmeyi teşvik etmenin temel taşıdır. Dolayısıyla gelecek neslin refah ve sağlıklı olması, sizlerin onlara sunduğunuz rekreasyon faaliyetleri ile de doğru orantılıdır.

Çocuklar, Gençler için Eğitime Yönelik Çalışmalar Gerçekleştirin

Son zamanlarda yapılan araştırmalar, düzenli olarak faaliyetlere katılmadan sadece eve -okula giden çocukların, uyuşturucu, alkol ve depresyon gibi toplumu rahatsız edecek eğilimlere yöneldiğini gösteriyor. Faaliyetsiz kalmalarının eksikliğini bu tarz kötü alışkanlıkları aktivite ve sosyalleşme alanı olarak görerek tamamladıkları da kaçınılmaz bir gerçek!

Bunun dışında eğitimsel başarı için de rekreasyon faaliyetleri inanılmaz bir gelişim sağlıyor, ödev sisteminden çıkarak faaliyet odaklı eğitime yönelen bir ülke olan Finlandiya, en temel örneklerden.

Özellikle aileleri çalışan çocukların faaliyet konusunda yetersizliği ülkemizde daha da yüksek oranlarda. Ancak ABD ve Kanada’da yerel yönetimlerin oluşturduğu parklar ve burada kurgulanan etkinlikler, dinlenme daireleri adı verilen sosyalleşebilecekleri alanlar, okul sonrasında ve yaz tatillerinde toplumdan uzaklaşmadan faaliyetlerine devam edebilecekleri sosyal – kültürel alanlar bulunuyor.

Örneğin, Florida‘da, Başarıdan Akademik ve Rekreasyonel Destek Programı’na kaydolan ve katılan ergenlik dönemindeki çocukların % 80’inin notlarını geliştirdiği gözlemleniyor.

İnsanların Bedensel Gücünü Arttırmasına Yönelik Uygulamalar Yapın

Spor katılımcılarının vücut kitle indeksi değerleri ideal düzeyde olmakla beraber, kan basıncı düşüşü yaşama ihtimali düşüktür.

Her fiziksel yapıya uygun olarak geliştireceğiniz aktiviteler planlayın. Böylelikle bu alandan faydalanacak olan kişilerin depresyon ve diğer ruhsal bozukluklar yaşama eğiliminin oldukça azalacağını gözlemleyeceksiniz.

Sağlık Seviyesini Yükseltecek Etkinlikler Hazırlayın

Çocukların takım sporları ve diğer spor programlarına katılımı, ileriki yaşlarında karşılarına çıkma ihtimali olan osteoporozla mücadele edebilmeleri için güçlü bir sağlık temelini oluşturmalarına, daha yüksek kemik yoğunluğuna ulaşmalarına yardımcı olur.

Örneğin ABD’de yapılan istatistiklere göre spor yapmayan insanların yarısından fazlası düzenli olarak faaliyete geçirildiğinde koroner kalp hastalığı, kolon kanseri ve şeker hastalığından kaynaklı 66.000 ABD’li ölüm önlenebileceği saptanmış!

Bu da hem daha sağlıklı yaşam standartlarını yükseltmek hem de hastalıkla mücadelede oluşacak sağlık maliyetlerini azaltmak demek. Yani sağlığa yapılacak harcamayı bugünden spora ve rekreasyon faaliyetlerine yaptığınızda, gelecekteki harcamalarınızı da belli ölçülerde minimize etmiş oluyorsunuz.

Kendi başlarına birey olduklarını hatırlatın!

Gençler kendilerini iyi hissettiklerinde, toplumda, ailede ve okullarda daha etkin ve üretken bir biçimde çalışırlar. Macera ve spor programları hayat boyu yaşayacak anılar yaratır! Bununla beraber güven, risk alma, destekleyici sosyal etkileşim ve kişisel özgüvenin de önemini öğretir.

Gençler rekreasyon faaliyetleri kapsamında; liderlik kampları, gençlik kulüpleri, eğitim ve spor kampları ile diğer programlar gibi eğlence kuruluşları vasıtasıyla eğitilir, geliştirilir ve beslenir ise toplumsal özgüvenin oturacağını, üretken bireylerin sayısının artacağını gözlemleyeceğiz.

Stresin Azaltılmasını Sağlayın – RELAX!

Ulusal çapta yapılan anketlerde, Halkımızın % 89’u yüksek düzeyde stres yaşadığını ve % 59’unun haftada en az bir kez büyük stres altında olduklarını iddia ettiğini gözlemledim.

Bir toplumda bunun etkisini minimize etmek adına olumlu ve eğlenceli rekreasyon deneyimleri yaşatılması yoluyla stres ve psikolojik gerginlikleri azaltabileceğimizi iddaa ediyorum. Boş zaman faaliyetleri, insanları hayatlarının diğer yönlerinde serbest bırakılmayan enerji ve duyguyu atma fırsatı sağlar. Psikologlar, ormanda yapılan yürüyüş gibi faaliyetlerin, iki veya üç gün süren etkilerle bağışıklık sistemini güçlendirdiğini tespit etti. Yürünen her metrenin, insanlara fazladan 21 dakika hayat verdiğini iddaa eden çalışmalar da mevcut.

Amerikan Sağlığını düzenlemek için yapılan Gallup Anketi’ne göre, düzenli olarak egzersiz yapan Amerikalıların, egzersiz yapmayan Amerikalılardan daha mutlu olduklarını 2,5 kat daha yüksek bir sayıya sahip olduğunu gözlemliyoruz.

Kültürel farklılıklara hassasiyet gösterin!

Rekreasyon faaliyetleri ile sağlanan sosyal etkileşim, aşırı bağlılık, toplumsal korku, ırkçılıkla ilişkili sebepleri parçalamaktadır! Özellikle farklı etnik gruplar ve daha geniş toplum arasındaki olumlu temasların oluşmasını da yine farklı rekreasyon faaliyetleri teşvik eder. Bir toplumun, devletin ve yerel yönetimin gücü, insanların kültürel ve etnik farklılıkları paylaşmasına izin veren rekreasyon faaliyetleri yoluyla arttırılabilir.

Çünkü bir arada olan ve birbirlerinin kültür yapılarının farkında olan toplumlar, rekreasyon faaliyetleri ile sağladıkları bilinç sayesinde birbirlerine gizli ve kötü bir duygu beslemezler. Kötü enerjilerine sarf edecekleri zamanı rekreasyon faaliyetleri ile sıfıra indirgediğimizde ise bu enerjiyi ve zamanı bölgesel kalkınmaya harcayarak, güçlü bir toplum, müreffeh bir ülke hayaline daha yakın olabiliriz. İşte bu da benim Türkiye hayalim!

Esasen yıllar önce de söylediğim gibi, toplumsal barış ancak rekreasyon faaliyetleri ile temellendirilip halka anlatılabilir ve toplumsal barış bilinci kazandırılabilir.

Toplum olma bilincini yerleştirin!

Toplum olma, toplu hareket edebilme gururu, boş zaman ve park imkanlarıyla sağlanır. Toplu halde hareket ederek kendilerini birbirleriyle kıyaslama fırsatı bulduklarından, kendilerini de geliştirmeye istekli olurlar! Neredeyse her boş vakitlerini açık alanda, rekreasyon tesislerinde kendilerini geliştirmek için değerlendirirler.

Suçun ve Şiddetin Azalmasını Sağlayın!

Amerika’da bir belediye gece yarısı turnuvaları düzenleme kararı aldı. Bu kapsamda düzenlediği basketbol programının ilk 13 haftasında çocukların gerçekleştirdiği suç faaliyetleri o şehirde % 24 oranda düştü. Kişi başına sadece 74 kuruş kazandıran yaz gece yarısı rekreasyon faaliyetleri tamamlanınca, bir yıl boyunca bir genç için hapiste neredeyse 40.000 dolara mal olan şehirde çocukların suçunu % 52 oranında düşürdü. Yani bu aktiviteler suçun azalmasını sağlamanın yanı sıra, cezaevinde yapılan harcamaların da düşmesini sağlıyor!

Çocuklarınıza Arkadaş Edindirin!

Bir çocuk, oyun deneyimleri yoluyla sosyal beceri, problem çözme ve yaratıcılığını geliştirir. En iyi fırsat bu tarz çocuklarla bir araya gelebilmesidir! Fiziksel aktivite entelektüel olarak çocuğunuza kalite kazandırır ve öğrenme süreci ile bilişsel becerilerinin gelişimini arttırır.

Toplumu Şekillendirin!

Yukarıda saydığım seçeneklerin tümü ile aslında Rekreasyon’un toplumu şekillendirme ve toplumsal barışı sağlama noktasında nasıl bir güçlü koz olarak elimizde durduğunu görebildiyseniz, toplumun refahı ve gelişmiş yaşam standartları için rekreasyonun yalnızca park yapmak olmadığını anlamamız gerekiyor.

Turizm Pazarlaması

0
Turizm Pazarlaması
Turizm Pazarlaması

Turizm Pazarlaması Nedir? 

Turizm Pazarlaması nedir, sektördeki herkesin bir yorumu olduğu bir soru. Onlarca otel türü var, onlarca yönetici. Hepsine göre “turizm pazarlaması” farklı anlamlar taşıyor. Ancak genel olarak değerlendirdiğimizde turizm pazarlaması, turistik destinasyonları ve hizmet türlerini doğrudan veya çeşitli acenteler, mecralar aracılığıyla turiste ulaştırılması ve seyahat isteği uyandırılması sürecinin bütünüdür.
Turizm pazarlaması söz konusu olduğunda, kesin, kısa ve hızlı aksiyon alabilmenin büyük bir dikkatle çalışmak gerektiğini belirtmek durumundayım. Oteller, şehirler, gezilebilecek alanlar, kongre merkezleri, iş seyahati sırasında yardımcı olabilecek noktalar gibi çeşitli destinasyonları bir arada pazarlayabilmek zaten dikkat olmadan mümkün değil!

Destinasyon Pazarlaması
Turizm pazarlaması faaliyetleri bugün kamu kurumları veya özel birlik-vakıflar tarafından gerçekleştiriliyor. Burada destinasyonu pazarlarken asıl dikkat edilmesi gerekenlerden biri; belirli bir lokasyon, otel, acente önermeden – tanıtımını yapmadan, içerisinde bulunduğu destinasyonda zaman geçirirken neler yaşanabileceği, nerelerde iyi vakit geçirilebileceğini turiste veya seyahat etmek isteyen kitleye ulaştırmak gerekiyor.  Destinasyonu tanıtırken en çok eforun bölgedeki faaliyetleri anlatmak için kullanılması gerektiğini düşünüyorum.
Las Vegas’la alakalı hemen hemen herkesin bildiği bir slogan var “Vegas’ta olan Vegas’ta Kalır”. Las Vegas’ın resmi tanıtım ofisi ise bu sloganı çok güzel kullanıyor. Vegas’ta ne Oluyor, Vegas’ta ne Kalıyor? Sloganıyla Las Vegas’ta yaşanabilecek deneyimleri sunuyor size. Onun dışında bu sloganları filmlere dahi yerleştirmeyi başarabildiler.  Burada örnek alınması gereken bir turizm pazarlaması planı var.

Turizm Pazarlaması ve Etkinlikler

Bazı destinasyonlar belirli özelliklerini, belirli hedef kitlelere göre ön plana çıkartmaya başladı. Bazı destinasyonlar aileleri ve kültür turizmi yapanları çekmeyi hedeflerken, bazıları golf yapanları veya deniz-güneş-kum turistini çekmeye çalışıyor. Bu gibi özelliklerin tümünü içerisinde barındıran destinasyonlar ise, saldırgan bir tanıtım politikası sergiliyor. Burada yapılan en büyük yanlışlardan biri; bu destinasyonda tatil yapacak kişinin  deneyimleyebileceklerini kimsenin bir bütün içerisinde paylaşmaması.
Ayrıca spesifik bir destinasyon özelliği olmayan, yani deniz-güneş-kum veya kültür turizmine, iş turizmine hitap etmeyen destinasyonlar da bir hataya düşüyor. Burada büyük destinasyon aktiviteleri pazarlamak için uğraşmıyorlar. Oysa, büyük etkinlikler oluşturulabilse destinasyonun en ölü sezonunda bile turist çekme imkanı sağlanabilir. Turizm pazarlamasının en önemli etkenlerinden biri olan, seyahat etmeye istek uyandırma konusu burada ön plana çıkıyor. Aktiviteyi, karşıdaki kişinin ilgisini çekecek şekilde pazarlayabilmek gerekiyor. Bunu yapabildiği sürece destinasyon seyahat eden kişi açısından “ilgi çekici” noktaya gelebiliyor. Hindistan’da bulunan Holi Festivali bu konuda ilginç örneklerden biri. Hatta, Son zamanlarda dünya turuna çıkan Anıl kardeşimiz şu sıralarda oradan ilgi çekici paylaşımlar yapıyor. Bu festivalin, bu tarz paylaşımlarla yayılım oranı da ciddi seviyede yükseliyor. Bu tarz paylaşıma itecek, insanların ilgisini çekecek etkinlikler yapan destinasyonlarsa dünya turizm pazarında çok ciddi söz sahibi olabiliyor.

Kurumsal Pazarlama

Bazı istatistik kurumlarına göre 2017 yılında 300 Milyondan fazla kişi, kurumsal toplantılara katılmak için seyahat etti. Toplamda 2.5 milyondan fazla toplantı gerçekleştirildi. Turizm pazarlaması alanında çalışma yapan bir çok destinasyon, kongre-fuar organizatörlerini ikna etmeyi başardı ve bu pastadan çok büyük bir dilim almayı başardılar. Turizm pazarlaması yapan kuruluşların, kongre-fuar organizatörlerini nasıl ikna edebileceklerini doğru tartmaları gerekiyor. Burada sadece toplantı değil bir çok aktiviteyi bir arada sunabiliyor olmak tercih edilebilirlik noktasında büyük etken. Destinasyon tüm istekleri aynı anda karşılayamasa da, sağlayabildiği maksimum faydayı sağlayabilmek adına yatırımlar yaparsa, bu pastadaki büyük dilimlerden birine sahip olacaktır diye düşünüyorum.
Bunun gibi bir çok noktayı birleştirerek gidilebilecek noktada, turizm pazarlaması açısından başarının yakalanmaması imkansız bence. Tüm bu süreçleri kendi süzgecinizden geçirdikten sonra, pazarlama planınıza oturtabildiğiniz noktalar olacaktır.

Rekreasyon Nedir?

0

Rekreasyon son zamanlarda insanlar tarafından merak edilen bir alan haline gelmeye başladı. Son zamanların en sık karşılaştığım sorularından bazıları “Rekreasyon Nedir? “, ” Rekreasyon ne demek? ” oluyor. Belediyelerle görüşmelerimde özellikle bazı belediye temsilcilerinin dahi bu konuya uzak olduğunu gözlemliyorum.

Bu sebeple, bu konuyu kaleme alarak hem gözlemlerimi, hem de eğitim aldığım bölüm olması sebebiyle size konuyla ilgili düşüncelerimi sizlere aktarmak istedim.

Rekreasyon, kentleşmenin artmasına bağlı olarak insanların temel ihtiyacı olan sosyal, kültürel, fiziksel ve ruhsal gelişimlerini destekleyen faaliyetlerin bütünü olarak değerlendirilebilir. Teknolojik ve endüstriyel gelişimin hızla arttığı bugünün dünyasında, hayatımıza giren yeniliklere uyum sağlayabilmek adına bu faaliyetlere olan ihtiyacımızın da oldukça fazla olduğunu söylemek sanırım anlamsız olmaz.

Rekreasyon Nedir ? Rekreasyon kelime anlamı olarak latince “re – creation” kelimelerinden dilimize geçmiştir. Türkçeye çevrildiğinde yenilenme, canlanma, yeniden yapılanma gibi anlamlar kazanmıştır. Toplumun yaşadığı zaman dilimleri, çalışma zamanı ve serbest zaman olarak ikiye ayrılır. Bir öğrencinin okula gitmesi çalışma zamanı olarak değerlendirilir. Bir çalışanın işe gitmesi de öyle.

Çalışma dışında kalan serbest zamanda ise insanlar zorunluluklardan uzaktır. Yaşamak için gereken faaliyetler olan yemek yemek, uyumak, banyo yapmak gibi kişisel ihtiyaçların karşılanması ve bununla beraber özgürce yani amiyane tabirle canı ne isterse onu yapacağı zamanı kapsayan zaman dilimidir.

Yoğun göç alan; plansız ve çarpık kentleşen şehirlerde boş zamanı değerlendirme ihtiyacı daha gözle görülür seviyelerde oluyor. Çarpık kentleşmeye sebep olan bireylerin şehir yaşamına adapte olmasının zor olması, çalışma saatlerinin yoğun olması ve geldikleri yerdeki insanlara kıyasla kent insanlarının daha az güvenilir olması tüm bu adaptasyon problemlerini ortaya çıkartmıştır. Esasen, toplum içerisinde net bir şekilde iletişimsizliğin ve uyumsuzluğun yaşanıyor olmasının temel tedavisi, rekreasyondan geçiyor. İnsanların toplum koşulları ile arasında oluşan farkları kapatan ve iletişim kurmasını sağlayan aktivitelerin tümü rekreasyon alanı diye tabir edilen alanlarda zenginleştirilebiliyor.

Rekreasyon alanlarında bireyler önceden planlanmış ya da kendiliğinden gelişen etkinliklerde, kendisini zihinsel olarak yenilemek, sosyalleşmek, mutlu ve sağlıklı bir yaşam sürebilmek için, kendi tercihiyle katıldığı faaliyetlerle boş zamanlarını değerlendirmektedir.

Rekreasyon Ne İş Yapar?

Çalışma saatinin günde 12 saatten fazla olduğu sanayi devriminin ilk dönemlerinde, işçiler boş zamanlarını sadece fiziksel gücünü tekrar kazanmak amacıyla dinlenerek geçiriyorlardı. Bugün ise, çalışma süreleri belirli kriterlere adapte olmuş toplumlar, bedensel ve ruhsal yönden yenilenmek için boş zamanlarını değerlendiriyorlar. Bugünden geçmişe baktığımızda, insanların sahip oldukları serbest zaman diliminin giderek genişlediğini gözlemleyebiliyoruz. Avrupa standartlarına göre, 80 yıllık bir insan ömrünün %32’lik zaman dilimi serbest zaman olarak şekillenirken, bu oranın Türkiye’de kent insanında %40 civarında olduğunu söylemeden geçmeyelim!

Unutmayın ki bir toplumda çalışma hayatının kalıpları o toplumu nasıl şekillendiriyorsa, boş zamanın değerlendirilme şekli de o toplumun yapısını şekillendirir. Boş zaman kullanımı ve rekreatif aktiviteler iyi düzenlenip yönetilmiyor ise, bireyi ve toplumu şekillendirecek yönde olumlu adımlar atılması yerine zarar verecek alışkanlıklara yönlendirmeye neden olabilir. Yani  boş zaman kullanım programı olmayan toplumlarda, bu zamanı iyi değerlendirenler olacağı gibi; kötü (toplum ve birey sağlığı açısından zarar oluşturacak davranışlar) kullananlar da olacaktır. Rekreatif aktiviteleri, kişileri yaşama bağlayıcı, dinlendirici, eğlendirici, meşgul edici veya zevk verici olay ve eylemleri yaparak, ruhen ve bedenen canlılık kazandıkları etkinliklerdir. Bu etkinliklerin planlanması ve uygulanmasını rekreasyon mezunu kişiler yapar.

Rekreasyon Bölümü Nedir?

Bu soruya verilebilecek en doğru cevap,  yerel yönetimlerin tüm aktivitelerinin baştan sona planlanıp, halkın adaptasyonu ile refah düzeyinin arttırılmasının sağlanması için çalışan bilim olduğudur. Rekreasyon yönetimi nedir? diye soranlara ise verilecek en doğru cevap, bütün bu çalışmaları yapan bilimin hayata geçirilmesini sağlayan aktiviteleri uygulayan ve planlayan bir alan olduğunu belirtmektir.

Rekreasyon Alanı Nerede?

İzmir’de Aşık Veysel Rekreasyon alanı, Sakarya Serdivan’da bulunan Trafik Park gibi bir çok alan, her yaş grubuna hitap etmekle beraber, her türlü fiziksel-ruhsal ihtiyaca da cevap verecek alanlardan sadece bir iki tanesi. İstanbul’da, Ankara’da ve Gaziantep’te bu tarz rekreatif aktivitelerin sayısının çokluğu, belediyelerin bilinçlenmesiyle birlikte mümkün olmuş. Aslında bu tarz alanlar gözümüzü çevirdiğimiz her yerde olabilir, ancak doğru yönetilemiyor ve doğru etkinliklerle planlanmıyor olmaları sebebiyle atıl bir alan olarak kalıyorlar. Bu alanlara yapılan yatırımların boşa gitmemesi adına biraz da insana yatırım yaparak bu alanda çalışacak kişilerin yetkinliğine dikkat edilmesi ve rekreasyon yönetimi uzmanları arasından seçilmesinin ise kaçınılmaz olması gerekiyor.

Restaurant Pazarlaması ve İşletme Kârlılığı

0

Restaurant Pazarlama Modeli Oluşturun!

Her işletmenin olduğu gibi restaurantların da pazarlama stratejilerine ihtiyaçları vardır. Restaurant pazarlaması yaparken hedef müşterilerinizi, rakiplerinizi ve markanızı oluştururken kullandığınız teknikleri ve reklamlarınızı geliştirmeniz gerektiğini bilmelisiniz.

Turizm pazarlaması stratejisi oluştururken de yaptığınız gibi öncelikle hedef pazarınızı bilmeniz gerekiyor. Her restaurant farklı pazarlara hitap ediyor, yerel bir fast food dükkanı / dönerci ile, şaraplar ve havyarlar sunan bir işletmenin aynı pazara hitap ettiğini düşünmek ve söylemek olsa olsa pazarlama hatası olur. Pazarınıza uygun olarak müşterilerinizin istekleri ve ihtiyaçlarına uygun çalışmalar gerçekleştirin. O çalışmaların ışığında da, dışarıda yemek yemelerinin sebebini ve bu yemek karşılığında ödeyebilecekleri ücretleri araştırın.

Rekabete alışın!

Yemek alanında faaliyet gösteren binlerce firma var, yani bir çok rakibiniz var! Bu rekabete ayak uydurabilmek için diğer işletmelerin müşterilerine neler sunduklarını bilmeniz gerekir. Rakibinizin güçlü ve zayıf yönlerini bilmelisiniz. Rakibinizden müşteri çekmenizi sağlayacak olan en güçlü silahınız rakibinizin zayıf yönlerini bilmek! Öne çıkmak, fark yaratmak ve müşteri çekmek için bu zayıf yönlere nasıl karşılık verebileceğinizi belirleyin. Restaurantınızı farklı kılmak unutmayın ki sizin elinizde!

Marka olun!

Markanız sizin itibarınızdır. Müşterilerinizin kuruluşunuza bakışlarını ve beklentilerini belirleyecek şey markanızdır. Verdiğiniz sözleri tutarak güçlü bir itibar oluşturun, beklentileri karşılayarak itibarınızı güçlendirin. Kaliteli, etkileyici hizmetler sunmak ve bunları müşterilerinize doğru şekilde anlatmak markanızı geliştirmeniz için yapabileceğiniz en iyi yoldur!

Menünüzü güncelleyin!

Menünüzde bulunan ürünlerin hangilerinin müşterilerin dikkatini çektiğini, hangilerinin satışının az olduğunu belirlemeniz gerekir. Menünüz nedeniyle restaurantınızı tercih etmeyen bir grubun olabileceğini de hesaba katabilirsiniz. Bu sebeple menünüze eklemeler, kaldırmalar yapabilirsiniz. Müşterilerinizi cezbedebileceğiniz bir menü oluşturarak sadık müşteriler kazanmaya, yeni müşteriler kazanmaya yönelik çalışmalar yapmaya bakın. Restaurantınızı denemeleri için menünüzü güncellemekten, yeni seçenekler sunmaktan vazgeçmeyin.

Reklamınızı Yapın!

Bir çok otelin veya konaklama işletmesinin odalarında ve lobi alanlarında farklı anlaşmalarla tanıtım yapılmasına izin verebiliyor. İşletmeniz bir kongre merkezine yakınsa, orada düzenlenecek etkinliklere özel kuponlar veya sponsorluk çalışmaları yaparak tanıtımınızı en üst düzeye çıkartabilirsiniz. Eğer büyüme hedefiniz daha yüksekse hediye ve müşteri sadakatini sağlayacak özel kartlar ile, kendi tanıtımınızı çok rahat bir şekilde yapabilirsiniz. Karnı acıkmış insanları, işletmenize çekmek için belirli noktalarda ücretsiz ikramlarda bulunun. Yerel lokasyonlarda reklam yapın, yakala.co gibi firmalarla anlaşarak paket programlar hazırlayın, dergilerle ve diğer etkinliklere sponsor olarak sürdürülebilir bir reklam modeli oluşturursanız, sırtınız yere gelmez!

Topluma Hizmet Edin!

Kâr amacı gütmeyen işletmelere çeşitli indirimler ve sponsorluklar yapmaktan çekinmeyin. Özellikle temel ihtiyaç olan yemeği karşılama imkanı bulmayan insanlara ücretsiz yemek ikram edin. Yemek atıklarını öğütmektense, hayvan barınaklarına bağışta bulunun. Bunu da gösteriş için değil, içinizden gelerek yapın-ki, sosyal sorumluluk bilinciniz geliştikçe insanların dikkatini çekebilesiniz.

Yatırımcı Nasıl Etkilenir?

0

Yatırımcı Etkilemenin Bazı Temel Yolları var!

Bugüne kadar yaptığım incelemeler, gözlemler ve tecrübeler neticesinde yatırımcı arayanların karşılaştığı engelleri belirleyerek edindiğim bazı fikirleri sizlerle paylaşmak istedim.

Bir melek yatırımcıyı proje geminize almaya hazır olduğunuzda, onlara sadece bir proje götürmediğinizden emin olmanız gerek. Aynı zamanda bu projenin yürütülebilir, ayakları yere basan ve hayatta kalabilecek bir proje olduğunu da göstermeniz en kaçınılmaz gereklilik.

Melek yatırımcınızın karşısına çıktığınızda sizi zor durumda bırakmayacak bir kaç ipucunu takip etmek, proje geminizin su almamasını sağlayacaktır!

Bir projede bağlantı herşeydir!

Projenizden etkilenebilecek kişilerle iletişim kurmaya başlamadan önce yatırım kuruluşlarına, daha önce yatırım almış kişilere ve sivil toplum kuruluşlarına projenizi anlatın. Onlardan öğrenebildiğiniz kadar bilgiyi öğrenmeye bakın. Onlardan aldığınız geri bildirimler ile projenizin altını doldurarak ilerlemeye devam edin. Özellikle soru sormanızdan bıkmayacak insanlar bulursanız, kendinizi şanslı hissedebilirsiniz!

Bu soruları sorduktan ve projenizi temel rayına oturttuğunuza emin olduktan sonra, projenin size getireceklerinden sonra, atacağınız adımları dahi düşünün. Gelecek adımları düşünmek hayalperestlikten çok ötede, bir yatırımcıyı etkileyebileceğiniz en güçlü argümanlarınızdan olabilir!

Muhtemel Sonuçları Planlayın

Yatırımcılar projenizden daha fazlasını, yani projenizin tuttuğunu düşünmek istiyor. Henüz yatırımcınızdan para almaya başlamadan, müşteri elde etmeniz zor olsa da müşteri kazanmak için yapabileceklerinizi göstermeniz gerekir. Böylece birilerinin bu projeyle ilgilendiğini gösterebilirsiniz. Henüz elinizde olmayan bir parayı dağıtmak için planlamalar yapmadan önce, projenin dışına çıkarak müşteri elde etmenin yollarını düşünüp buna uygun bir şekilde hareket edin.

Ekip Olmadan Olmaz!

Projenize farklı insanları dahil edin, çünkü onlar olmadan-olmaz! Yatırımcılarınızın ekibinizde bulunan arkadaşlardan ve onların projedeki katkısından haberdar olmasını sağlamak sizin için güçlü bir argüman olacaktır.

Kazançları Vurgulayan Sunumlar Yapın

Size yatırım yapacak olanların, neden sizinle çalışmaları gerektiğini doğru şekilde anlatacak sunumlar hazırlayın. Fikrinizle ilgili heyecanınız değil, fikrinizin size kazandıracağı rakamlar yatırımcılarınızı ilgilendiriyor.

Yatırımcılar sizin için bir çekten daha fazlası!

Para çok güzel bir destek unsurudur ama, sadece yol paranızı veren bir yatırımcı değil, size yol gösterecek bir yatırımcı arayın. Deneyimli bir yatırımcıyla çalıştığınızda para ile satın alınamayacak bilgi ve becerileri onlardan öğrenebileceksiniz.

Melek yatırımcı arayan proje sahibi iseniz, ipucu ve püf noktalarını iyi anlayarak hareket etmelisiniz. Zamanınızı boşa harcamayarak çalışıp, yatırımcı karşısına çıktığınızda zamanını boşa harcamadığınızı ona hissettirmeniz gerekiyor. Ne yapacağınızı doğru şekilde yatırımcınıza anlatırsanız, doğru şekilde destekler almanız kaçınılmaz olacaktır.

Tüm bunları dikkate alarak hareket ettiğinizde, projenize destek alarak girişiminizi kitlelere eriştirebileceksiniz diye düşünüyorum!

Rekreasyon ve Parklar

0

Rekreasyon ve Parklar

Rekreasyon ve Parklar vatandaşlara sayısız değerler katabilecek vazgeçilmez bir unsur. Bu unsurun farkına varabilen yerel yönetimlerin hem vatandaşları hem de bölgelerinin kalkınma oranları oldukça yüksek oluyor!

Ülkemizde sıklıkla göz ardı edilen yaşam kalitesi avantajlarını sağlama yöntemlerinden olan Rekreasyon Alanlarını kaleme aldım.

Rekreasyon Alanları ve Fiziksel Aktiviteye olan etkisi

Parklar ve diğer rekreasyon alanları milyonlarca vatandaşa fiziksel olarak aktif olma fırsatı sunuyor. Hem bir çok alanın kullanımının ücretsiz olması hem bulunduğumuz noktalara yakın alanların bulunması, her gelir grubundan ve her sosyokültürel yapıdan insana fiziksel aktivitelere katılma imkanı sağlıyor.

Fiziksel aktivite, obezite başta olmak üzere diğer hastalıkların karşısındaki en büyük savaşçılardandır. Spor aktiviteleri, oyun alanları, havuzlar ve çeşitli parkurları içerisinde barındıran alanlar, aktivite yapabilmek açısından erişilebilirlik sağlar. Uygun altyapının sağlanması, parkların ve rekreasyon alanlarının fiziksel aktivitelere elverişli planlanmış olması ise bu erişilebilirliği işlevsel kılar. Yani belediye tarafından yapılmış her park insanlara rekreasyonel aktiviteler bakımından doyum sağlamayacak, aksine kötü planlanmış alanlar insanların bu ihtiyaçlarını karşılamalarına da engel olmuş olacaktır.

Açıkhava Rekreasyon Alanları

Şehir yaşantısı içerisinde sokaklara, iş alanlarına mahkum kalan insanlar yorgun bir zihin ve bedenle yaşıyorlar. Bu yorgunluğu dinlendirebilmek, hava değişikliği yapabilmek için rekreasyon alanlarına yani anlayacağınız parklar ve diğer farklı alanlara gitme ihtiyacı hissederler.

Bunu bazı bilimsel çalışmalar da kanıtlıyor. Özellikle boğucu sokaklar ve iş alanlarında yaşayan insanların, farklı ve daha yeşil alanlara taşındıklarında zihinsel ve bedensel olarak olumlu gelişmeler gösterdikleri gözlemleniyor!

Bir başka çalışma ise terapötik rekreasyona yeniden dikkat çekmemiz gerektiğini gösteriyor. Ameliyat olmuş hastaların yeşil alanda iyileşme oranlarının hızlandığını, fiziksel aktivite yapmaya olan geçişlerinin kısaldığını, bağışıklık sistemlerinin işlevselliğinin arttığını gösterdi. Bununla beraber diyabet hastalarının daha sağlıklı kan şekerleri seviyelerine ulaşmasına ise yine rekreasyonun yardımcı olduğunu kanıtladı.

Fiziksel aktiviteler dışında parklarda yapılabilecek, okumak-düşünmek gibi eylemlerse ruhsal durumları düzelterek, stresi azaltıp, kişinin kendisini sağlıklı hissetmesini sağlayacaktır. Yeşil alanların rekreasyon alanları olarak uygun değerlendirilmesi, vatandaşların fiziksel ve zihinsel sağlıklarını önemli ölçüde geliştirerek toplulukların yaşam kalitesini yükseltir.

Rekreasyon Alanları ile Ekonomik Kalkınmaya Destek!

Parklar ve yeşil alanlar, yakınlarında bulunan gayrimenkullerin değerlerini %20’ye varan oranlarda arttırırlar. Özellikle bu yeşil alanlar, doğal olarak oluşmuş ve rekreasyonel olarak planlanmış noktalarsa! Bu tarz alanlarda yapılan tüm etkinlikler yerel kalkınmanın yolunu açacak derecede ciddi ekonomik getiriler sağlayabiliyor. Park bakım ücretleri külfet oluşturuyor diye düşünen yerel yönetimlerin, bu alanlarında yapacakları rekreasyonel planlamayla; etkinlikler, sergiler ve müzeler, teknoloji alanları, destinasyonun uygunluğuna göre yapılabilecek diğer aktiviteler ile hem bakım ücretlerini karşlayabilebileceğini hem de ekonomik bir kalkınma modeli oluşturarak destinasyona turist çekebileceklerini de dikkate alması gerekiyor.

Destinasyon Yönetimi

0

Destinasyon Yönetimi ‘nin Önemi

Turizmin, turist çekmek ve turistlerin ihtiyaçlarına hitap etmek üzerine yoğunlaştığı küresel bir ekonomi endüstrisi olduğu çoğu ülke tarafından kabul edilmiştir. Destinasyon yönetimi de bu endüstrinin temelini oluşturuyor.

Destinasyona talep arttıkça, turistlerin tercihlerinin artmaya devam edeceği tartışılmaz bir gerçek. Bu talep artışı, turistik destinasyonlar arasında bir rekabet doğurdu. Turizm destinasyonlarının rakipleri karşısında bir avantaj elde etmek için kendilerini farklı kılan argümanlar ortaya koymak durumunda kaldıkları da aşikar bir nokta haline geldi.

Bunun yapılabilmesinin başlıca yolları potansiyel ziyaretçilere sunulacak argümanı olabildiğince cazip hale getirmek için destinasyonu tanıtmak ve anlatmaktır.

Üstünlüğü elde etmek ve bir hedef pazara başarıyla giriş şansı elde etmek için, destinasyonu rakiplerinden ayırmak ve turistlerin kafasında güçlü bir imaj yaratmak için bir argümana ihtiyaç duyulmaktadır. Bir destinasyonu yönetmenin promosyon, cazibe, satış, sürdürülebilir etkinlikler ve turizm pazarlaması içerdiğini” de belirtmek gerekiyor.

Destinasyon yönetimi toplumun çıkarlarını dengeleyen ve birleştiren bir bölgenin ekonomik ve kültürel gelişimine yönelik proaktif, stratejik, ziyaretçi odaklı bir yaklaşımdır. Bunu unutmamak gerekiyor!

Destinasyon Yönetimi Nedir?

Turizm alanlarının yönetilmesi, turizmin çevresel etkilerinin kontrol altına alınmasının önemli bir parçasıdır. Destinasyon yönetimi, arazi kullanım planlaması, işletme izni ve imar kontrolleri, çevre ve diğer düzenlemeler, iş birliği girişimleri ve turizmle ilgili faaliyetlerin gelişimi ve günlük operasyonunu şekillendiren bir dizi başka teknikleri içeren bir sistemdir.

Destinasyon Yönetimi Nerelerde Kullanılır?

“Destinasyon” terimi genel olarak, turizmin diğer alanlara nispeten daha yoğun olduğu ve ekonominin turizm gelirlerinden önemli ölçüde etkilenen bölgeler için kullanılır. Destinasyon yönetimi, tek, tanınabilir bir bölgenin çeşitli belediyeleri, illeri veya diğer hükümet birimlerininin oluşturduğu ekip ile yapılması gerektiğinden dolayı biraz karmaşıktır; ada gibi bölgelerde tüm ülke destinasyon yönetiminin esas parçası olabilir.

Destinasyon Yönetimi Ekibi Kimlerden oluşur?

Yerel yönetimler tarafından yönlendirilen, yerel STK’ların, toplulukların ve yerli temsilcilerin, akademik çevrelerin ve yerel ticaret odalarının katılımıyla yönetime katılan yapılar, “Destinasyon Yönetimi Organizasyonları” olarak bilinen varlıkları oluşturmaktadır. Yurtdışında genellikle destinasyon yönetimi organizasyonları yerel turizm kurulları, konseyler biçimindedir. Bizde ise bu yapı genellikle kalkınma ajansı ve turizm yatırımcılarının katıldığı bir ekip ile yürütülmekte.

Destinasyon Nasıl Yönetilebilir?

Yerel turizm işletmeleri ağı (oteller, turistik yerler, ulaştırma hizmetleri, kılavuzlar ve ekipman kiralama, restoranlar, vb. Gibi hizmet sağlayıcılar) de bir destinasyonun önemli bir parçasıdır.

Destinasyon yönetimi, alıcıları ve satıcıları bir araya getiren tüm faaliyetleri ve süreçleri kapsar. Tüketici taleplerine ve rekabetçi konuma yanıt vermeye odaklanır! Ürünlerin yüksek potansiyel pazarlara verimli bir şekilde dağıtılmasıyla ve tanıtılmasıyla bağlantılı sürekli bir koordine edilmiş faaliyet dizisidir.

Elinizde, tek bir varlık, bir sosyo-kültürel varlık (tarihçesi, insanları, gelenekleri, yaşam tarzı) olabilir veya her tür turizm organizasyonunu içeren birçok farklı ürün olabilir. Bunun dışında turistlerin akıllarında bir kavram olabilir. Bununla birlikte her seyahat eden için seyahat amacı farklı bir amaç taşıyabilir. Herkesin beklentilerinin birbiriyle denk olmasını beklemek mümkün değil! Örneğin Paris’teki Louvre’yı ziyaret etme amacı taşıyan turist ile iş seyahati yapan ve Londra gibi bir şehirde konaklayacak turistin kısa vadede beklentileri birbirlerinden oldukça farklı.

Rolling Rains’in Turizm Pazarlaması konusundaki raporuna göre, destinasyon yönetimi söz konusu olduğunda başarının bazı faktörleri var. Bu faktörlerin tümünü ele almaktansa, destinasyonun alt yapısını oluşturacak unsurları kaleme aldım.

Tesisler ve Destinasyon

Kullanılacak tesislerin iyi planlanması ve iyi yapılandırılması gerektiği gerçeğini ifade etmemiz gerekir. Yollar, atık imhası, kanalizasyon sistemleri, elektrik ve su kalitesi gibi altyapısal konular inşaa edilirken gelecekte oluşabilecek genişleme gereksinimi göz önüne alınmalıdır. Üst yapı, havaalanları ve limanlar gibi, gelecek turist kapasitesine yetebilecek altyapılarınız olmadan destinasyon yönetimi ve turizm pazarlaması konusu eksik kalacaktır.

Toplumsal yapınızın, hedeflediğiniz pazarın kültürünü, toplum kurallarını bilmesi gibi faktörler de destinasyon yönetimi hususunda çok önemlidir. Çünkü bu faktör, bir turistin belirli bir destinasyonu ziyaret edip etmeyeceği tercihini belirlemesinde oldukça önemlidir. Örneğin, Orta Doğu ülkelerine seyahat etme eğiliminde bulunan turistler, Müslüman toplumlarda belirli kıyafetler dahilinde giyinip alkol tüketimi noktasında böyle bir kısıt resmi olarak olmasa dahi, kısıtlanmak zorunda olduklarını belirterek bu destinasyonları, diğer bölgelere oranla daha az tercih etmektedirler.

Ancak bunların dışında seyahat etme eğilimini olumlu yönde etkileyen önemli noktalar da bulunuyor.

Kayak, tarihi semtleri ziyaret etme isteği, alışveriş, etkinlikler ve festival gibi aktiviteler, turistin hangi destinasyona gideceğine karar vermesini sağlayacaktır. Sentosa Adası, Singapur, Kültür aktiviteler (Louvre, Paris), Kültürel miras (Dublin) ve mimari (Dublin Kongre Merkezi) başta olmak üzere doğal güzel manzaralara sahip (The Grand Canyon, ABD) destinasyonlar turistlerin seyahat etme tercihini pozitif hale getiren olumlu bir rol üstlenmektedir.

Destinasyon ve Yan Hizmetler

Bankalar, restoranlar ve hastaneler gibi yan hizmetlerde tesisler konusunun en önemli unsurlarını oluşturuyor. Hangi turist sağlık hizmetlerinden tam anlamıyla yararlanamayacağı bir destinasyona seyahat etmek ister ki? Özellikle macera sporları yapmak için seyahat eden kitleler için bu konu oldukça önem taşıyor.

Planlama yaparken dikkat etmemiz gereken diğer unsur ise restoranlar! Kim güzel yemekler istemez ki? Ülkenize veya şehrinize dışarıdan gelen bir turistin, güzel yemekler yiyebilme ihtiyacını sağlayacak tesislerin inşaası da elbette yerel yönetimlerin temel sorumluluk alanlarından bir tanesi. Ee bu restoranlarda harcayacakları paralara erişilebilir olmaları için ödeme altyapısının ve uluslararası çalışacak bankaların da destinasyonda hazır bulunması olmazsa olmazlardan!

Erişilebilir Destinasyon

Destinasyona ulaşmak için harcanacak süre, seyahat masrafı ve ulaşım sıklığı, o destinasyonun başarısını belirleyen kritik faktörlerden. Hava, yol, deniz veya demiryolu gibi alternatif ulaşım türlerinin bulunması da çok önemlidir. İnsanlar sizin şehrinize gelmek için saatlerce bekliyor, her istediklerinde size ulaşamıyorlarsa destinasyon yönetimi konusunda sınıfta kaldınız demektir!

Turizm Pazarlaması Üzerine

0
Turizm Pazarlama üzerine yazılmış bir stratejik eylem planı nasıl olmalıdır?
Turizm Pazarlaması üzerine yazılmış bir stratejik eylem planı nasıl olmalıdır?

Turizm Pazarlaması Ciddi Bir Strateji Gerektirir

Turizm üzerine geliştirilmiş bir çok sistem var, ancak bunlardan hangileri sizin için stratejik olmalı diye düşünürsek burada Turizm Pazarlaması Stratejisini masaya koyabiliriz.

Turizm pazarlaması stratejisini düşündüğünüzde, muhtemelen önünüzde duran koca bir dağ beliriverir gözünüzde; bu dağı nasıl tırmanacağınızı düşünmek sizi bunaltır.

Ben ise turizm pazarlaması stratejisini düşündüğümde, yüksek odaklı, esnek ve her gün baktığım hayat tablosuna tutturulmuş dinamik bir görev planı görüyorum ve bu görevleri yerine getirmek günlük ritüelimin eğlenceli bir parçası haline geliyor.

Bu güzel işinizin avantajlarını potansiyel müşterilerinize iletmek için pazarlama sisteminiz, işletmenizin en iyi yönetilen parçası olmalı. Aynı zamanda sizin yürekten isteyerek üstüne çalıştığınız bir sistem olmalıdır. Ancak pazarlamanın zor olan kısmının,misafire ve müşteriye ileteceğiniz mesajınızı herkese iletmek olmadığını bilmeniz gerekiyor. Turizm ‘de pazarlama faaliyetlerinizden maksimum etkiyi elde etmek için hedefinizin misafirinizin ilgisini çekecek mesajlarınızı ne olarak, nerede ve nasıl ilettiğinize odaklanmış, özenli davranarak çalışmak olduğunu unutmayın.

Hepimiz biliyoruz ki, turizm endüstrisi çoğunlukla sınırlı bütçeli, küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşmaktadır; bu nedenle, pozitif bir yatırım getirisi sağlamak için neredeyse garanti edilebilecek tabiri caizse bir taaruz planına sahip olmak çok önemlidir.

İşte bu taaruz planında size misafiri veya müşteriyi kazandıracak en önemli unsur olan pazarlama stratejisi devreye giriyor.

Bir pazarlama stratejisinin karmaşık olması gerekmez. Aslında, pozitif yatırım getirisi elde etmek için ürün ve hizmetlerinizin yararlarını uygun kitlelere pazarlamanıza yardımcı olan canlı, etkileyici ürününüz ve içeriğiniz olmalıdır. Hepsi bu.

Peki hepsi bu ama, turizm planlaması nasıl olmalıdır?

1. İdeal müşterinizi bulmak için çalışın

İdeal müşteriniz tüm pazarlama faaliyetlerinizi belirler, bu nedenle pazarlama stratejinizde hangi tip taktikleri kullanacağınıza karar vermeden önce idealinizi tanımlamak gerçekten önemlidir!

Muhtemelen ideal müşterinizi bilmeden, ürününüz / hizmetinizle asla ilgilenmeyecek kişilere ve pazarlara yönelik zaman-para harcıyordunuz veya hitap etmek istemediğimiz kişileri hedef alıyordunuz. Ürününüzü veya hizmetlerinizi tanıtan mesajlarınızı sunarken spesifik değilseniz, mümkün olduğunca çok satış yapacağınız kitleyi yakalama şansınızı elde edemiyorsunuz!

2. Pazarlama çalışmalarınızla neyi başarmak istediğinizi belirleyin!

Amaçları ve hedefleri belirlemek, pazarlama yatırımlarınızı hesap verebilir hale getirmenin ve yatırım getirinizi rapor edebilmenin büyük bir parçasıdır!Turizm işletmelerinin pazarlama faaliyetlerinde harcamak için sınırlı bir bütçeye sahip olması nedeniyle amaçlarınızı belirlemek çok önemlidir.

3. Sizi rakiplerinizden ayrı kılan şeyleri ifade edin

İşletmenizi turizm sektöründeki rakiplerinden farklı kılan şeyleri bilmeniz çok güçlü bir satış aracına sahip olmanızı sağlayacaktır. Bunu ideal müşterilerinize hitap edecek şekilde anlatarak kurgulamanız gerekiyor. Özellikle sizi diğerlerinden ayıran farklarınızın sizin hizmet ve ürün anlayışınızın büyük bir parçası olduğunu güçlü bir iletişim modeli ile açıklamanız gerekiyor.

4. Hedeflerinizi belirleyin ve hedeflerinize ulaşmak için bir eylem planı hazırlayın

Bu bahsettiğim turizm pazarlaması eylem planı tam anlamıyla pazarlama hedeflerinize ve hedeflerinize ulaşmak için hangi pazarlama araçlarını ve taktiklerini kullanmayı planladığınızın bir yol haritası olup, pazarlama hedeflerinize ve İdeal Müşterinizin yatkınlıklarına dayalı olarak seçilmiştir.

5. Pazarınızı daha iyi anlayın

Stratejik bir pazarlama planı, turizm sektörünün rekabet ortamlarını, tüketici trendlerini ve taleplerini değerlendirmenize olanak tanır ve ürün/hizmetinizi sürekli değişen, yenilenen pazara, pazar ihtiyaçlarına ve içindeki ideal müşterilere uyacak şekilde yeniden değerlendirme ve inovasyon yapma fırsatı verir.

6. En önemli taktikler üzerinde yoğunlaşın!

Nereden bakarsanız bakın, bütçeniz ne olursa olsun mesajınızı ideal müşterilerin önüne ulaştırmak için sınırlı kaynaklarımız var. Turizm pazarlaması alanında bir stratejiye sahip olduğunuzu ve bu stratejinin güçlü olduğunu bilerek hareket etmeniz, kendinizi güvende hissetmenizi sağlayacak ve acele-anlık kararlar almanızı önleyecektir! Böylelikle pazarlama yatırımınızda potansiyel getirinizi düşünmeden, yerel ziyaretçi rehberine bir reklam ilanını kabul etmek gibi hataya düşüp kaynaklarınızı boşu boşuna israf etmemiş olacaksınız. Zira bulunduğunuz şehirde sizi bilen insanların önüne aynı kıyafetle çıkmak için harcayacağınız kaynağı, sizi hiç tanımayan ve bilmeyen, ama ideal müşteriniz olabilecek kişilere sunabilmek sizin için herşeyden önemli.

7. Yatırım getirinizi ölçün

Yatırım getirisini izleyemiyorsanız, turizm pazarlaması faaliyetlerine yatırım yapmanın hiçbir anlamı yoktur. Bir stratejinizin bulunması, yatırımların dönüşüyle ilgili sorumluluğunuzun da nasıl tasarlanacagini ve olumlu bir ROI(Return on Invesment) yaratmayan faaliyetleri incelemenizi, bu faaliyetlerden hızlı bir şekilde vazgeçmenizi sağlar.

8. İşletmenizde sürdürülebilir bir sistem oturtun.

Günün sonunda, bir nedene ve hikayeye bağlı kalacaksınız. Bu büyüme hikayesini yazmak istiyorsanız bu paylaştığım verileri de dikkate almanızı isterim. Gerçekten turizm ürününüzü veya hizmetinizi pazarlamaya iyi bir başlangıç yapmak için, strateji oluşturmanın turizm sektöründe verimlilik ve olumlu sonuçlar sağlamanın vazgeçilmez bir parçası olduğunu unutmamak gerekir.

Sürdürülebilir Etkinlik Planlamak

0
Sürdürülebilir Etkinlik Planlamak

Kaliteli Etkinlik Planlamak

Son 5 yılda birkaç proje etkinlikleri ile çok yakından çalıştım, bazılarına danışmanlık yaptım. Bu deneyimim boyunca tüm etkinlik ve organizasyonlarda ortak olarak gördüğüm bir şey var. Çoğu etkinlikte, içeriğe-operasyona yönelik politika ve prosedürlerin oluşturulmasına öncelik verilmez, bunun yerine kendi ekibindeki veya yakınındaki bireysel kilit insanların uzmanlığına ve yetkinliklerine güvenirler. Sürdürülebilir etkinlikler organize etmek ise bunun tam aksine tamamen kaliteli bir temel oluşturmaktan geçer.

Kaliteli bir etkinlik nasıl olmalıdır sorusuna bir cevap aranıyorsa eğer burada insan sirkülasyonu hesap edilerek kurgulanan, sistematiği bulunan ve kişiye dayalı yürümeyen, etkinliği yapan kuruluş değişse dahi kalitesini bozmadan devam edebilecek organizasyon sistematiği ortaya konulmalıdır.

Etkinlikler Nasıl Sürdürülebilir olabilir?

Etkinliklere ve organizasyonlara insanların katkıları önemlidir, ancak insanların kurumlardan gelip geçtiklerini de hatırlamak önemlidir. İnsanlar yeni iş fırsatları bulur, iş hayatından uzaklaşır, hastalanır veya en kötü senaryoda ölürler. En iyi senaryoda da bir çalışanınıza milli piyango vurabilir!! 🙂

Ancak, bu insan kaynağının çeşitliliğine rağmen etkinlik operasyonunun devam etmesi gerekir. Belgelenmiş politika ve prosedürlerin olmaması, bu sürekliliğin olmasını zorlaştırıyor çünkü yıllarca devam eden festival tecrübeleri, bugün çalışan insanlar, gelecek yıllarda yerini yeni insanlara bırakıyor. Bu bir festivali veya sürekliliği planlanan işi ciddi biçimde etkiler.

Geçtiğimiz yıllarda yakından takip ettiğim bir etkinlik, bir olayın akabinde uzun yıllar birlikte olan 2 kilit çalışanı kaybetti. Sonuç, 15 yaşındaki bir etkinliğin sanki bebekken olduğu gibi görünüyordu çünkü geçmişte düzeltilmiş olan hatalar yeni insanlar tarafından tekrar yapıldı. İnsanlar tecrübesiyle işlerinde daha başarılı olur, ancak düzgün yönetilen bir politika ve prosedür protokolü ile bir organizasyon çalışanları ile yollarını ayırsa dahi, deneyimlerini geliştirmeye devam edebilir ve büyüyebilir.

M.Gerber, bir kitabında McDonalds’ın başarısı için rasyonel olan gizli sos haline gelen bir sistemi nasıl inşa ettiğini açıklıyor. Sistem, daha iyi ve daha verimli çalışması için her geçen yıl yeniden dizayn edilir. McDonalds ve etkinlikler birbirinden çok farklı olsa bile; ne tür işletme veya organizasyon olursa olsun, konsept aynı kalıyor.

Etkinliklerin çalışanlarını yönetmekle nasıl baş ettikleri hakkında etkinlik yöneticilerinden ayrıntılı bilgi isteyince, aldığım cevap hep benzer şekillerde oluyor. Çoğu zaman bana, son 10 yıldır düzenli çalışanları olan biriyle konuşmam gerektiğini söylediler. Konuştuğum yöneticilere göre gönüllülerin her yıl yaptığı harika işi yapmaya devam edeceğini düşünüyor.

Ancak bana göre sorulması gereken kilit bir soru var! Çalışanlar bir şekilde ertesi sene etkinlikte olmaz ise ne yapacaklar?

Bence ilk olarak, herkes panik yapar!

Daha sonra, işe yeni alacakları insanlara hatırladıkları kadarıyla konuları bölüştürmeye çalışırlar! Ayrılan kişinin çalıştığı kurumları ve eski bilgisayarlarındaki şablonları (yani bunlara erişebiliyorlarsa!) vb. araştırmalarını yaparlar.

Sonra, o etkinlikte hiç bulunmamış veya belki de hiçbir etkinlikte yer almayan biri, işi devralmak üzere işe alınır. Kurumdan ayrılan diğer kişilerin bilgisayarlarından toplanmış bilgilerden (kurtarılmış e-postalar, şablonlar ve iletişim listeleri) hareket ederek işi öğrenmeye çalışır. Bu süreçte el kitabı, sistem yoktur ve hiçbir prosedür yoktur. Kişi, daha önce işin nasıl yapıldığını bilmeyen birisine rapor verir. Ve sistem kilitlenen bir noktaya ilerler. Hiç işi bilmeyen bir yetkili ile hiç iş bilmeyen yönetici!

Bu sorunlarla karşılaşmamak için ne yapmak gerekiyor?

Etkinliğinizde, yanınızda bulunan yetkin ve güçlü insanları o güne hizmet etme amaçlı kullanmak yerine, bu insanlarla beraber sürdürülebilir bir altyapı kurmak üzerine bir sistem inşaa edin.

Ne olursa olsun, güçlü bir uzun vadeli miras inşa etmeye devam etmek için sürekli olarak iyileştirmeye devam etmeniz gereken 5 şey var!

1. Her Çalışan İçin Detaylı İş Tanımı:

Etkinliğinizdeki her bir kişinin rolünü tanımlamak için detaylı iş tanımı bir anahtardır. Bir kişinin değiştirilmesi gerektiği durumda bu iş tanımı el kitabınız olacaktır! Yeni personeli eğitmeniz ve  yeni başlayan personelinizin takibini yapabilmek için yanınızdan ayırmamanız gereken bir araç haline gelir.

Bir iş tanımı için temel unsurlar şunlardır:

Pozisyon başlığı:
Bölüm:
Kişinin doğrudan rapor ettiği kişi:
Genel sorumluluk:
Sorumlulukların ana alanları:
Kişi düzenli olarak birlikte çalışanlar:
Istihdam süresi:
Gerekli beceriler (ve gerekli deneyimler)

2. Çalışan İncelemeleri:

Çalışanların incelemelerini ve değerlendirmelerini yapmanın birçok avantajı vardır. Arka planı oturtabilmek açısından, çalışanların incelenmesi, ve bu çalışanların yaptıkları işi bulunan iş tanımlarından nasıl geliştirdiğini inceleyebilmek için harika bir fırsattır. Etkinlik büyüdükçe ve değiştikçe, iş tanımlarını güncellemeye sık sık ihtiyaç duyulmaktadır. Bu, ekibinizdeki herkesle düzenli bir iletişim sürecinizin olmasını sağlayacak yararlardan biridir.

3. Dijital Takip ve Arşivleme

Tüm gelen ve giden e-postaların kopyalarını e-posta sunucunuzda saklayın, bu size etkinliğin sürdürülebilirliği açısından kaliteli ve ansiklopedik bir arşiv oluşturmanızda fayda sağlayacaktır.

Toplantı gündemlerini ve tutanaklarını tutun!

Genellikle sözlü şekilde ilerleyen problem çözme evreleri, ilerleyen süreçte zihninizin hatırlamasını mümkün kılmayan bir hal alacaktır. Problemleri nasıl çözdüğünüzü ve karşınızdaki kurumun isteklerini yazılı bir şekilde depolarsanız, ihtiyacınız olan her an bu bilgiye ulaşmak sizin için çocuk oyuncağı olacaktır.

Tüm belgeleri bir sunucuda sakla veya yedekle!

Tabi bu arşivler herkesin bilgisayarlarında mevcut ve tüm çalışma klasörler ve dosyalarbaşka bir sunucuya yedeklenmedikten sonra sizin için hiçbir anlam taşımıyor.

Bu bilgilerin tümü, işten ayrılmalar dahi olsa sonraki çalışanlarınızla bir bölümünü gözden geçirmeniz gerektiğinde sizin için ulaşabilir şekilde saklanabilir.

4. Şablon kitaplıkları oluşturun:

Her şahsın bir festival planlama yılı boyunca çalıştığı çeşitli formlar, form e-postaları, bültenler, raporlar, diyagramlar vb. Için şablon kitaplıkları oluşturun. Şablonlar, kuruluşunuzdaki birçok görev için iş akışlarını basitleştirmek ve düzene koymak için etkili bir yoldur. Şablonların yedeklenmesini veya merkezi olarak depolanmasını, onları ilerleyen yeni çalışanlar için kullanılabilir kılmaktadır.

5. Etkinliğinizin tamamı için ayrıntılı bir Politika ve Prosedür Kılavuzu oluşturun:

Etkinliğinizin bitimini takip eden haftadan itibaren operasyonunuzdaki her bir pozisyonu değiştireceğinizi düşünün. Bu yeni ekip, şu anki ekibinizin deneyimlerine sahip olmayan ve festivaliniz hakkında hiçbir şey bilmeyen başka bir festival inşa edecek.

Bu değiştirmelerin hepsinin çok akıllı insanlar olduğunu varsayalım. Turizm veya etkinlik endüstrisinde tecrübeli, eğitilmiş, sezgisel yaklaşımlarla hareket edebilen proactive kişilerdir ve oluşturduğunuz bu belge, festivaliniz hakkında bilmeleri gereken her şeyi onlara öğretecektir. Onları, erken planlama süreci, fon artırma süreci, sponsorluk, içerik seçme ve oluşturma, mekan seçme, üretim-kiralama, barınma ve ulaşım, pazarlama, gönüllü ekipler oluşturma,gibi tüm etkinliği oluşturan unsurlardan yola çıkarak yürüyeceğiz.

Bu doküman, her bir kişinin pozisyonu, şablon klasörleri, eski e-postalara ve dokümanlara erişim ve toplantı gündemleri ve dakika dakika ayrıntılı iş tanımlarıyla birleştirildiğinde, yeni ekibinizin (muhtemelen bazı uzun günler ve fazla mesai saatleri ile) etkinliğinize ait tüm detayları öğrenmesini sağlayacaktır! Yani sizin etkinliğinizin sosunun gizli tarifini bu içeriklerde bulacak!

İlkelerinize ve prosedür kılavuzlarınıza ekleyebileceğiniz birçok format ve ipuçları vardır. İnternet, örnekler ve şablonlarla güçlendirebilirsiniz. Orada olanları gözden geçirin ve aklında ne varsa, etkinliğinizi oluşturmak için dahil edilmesi gereken her şeyin bir listesini yapın. Biçimi önemli değil, sadece uzun ve detaylı bir listeniz olsun. Etkinliğinizi oluşturan önemli ayrıntıların bu listeyi oluşturması  önemlidir.

Sistematiği Oluşturmak İçin Harcanan Zaman Kayıp Değildir!

Bu sistem bir gecede üretilebilecek bir sistem değildir. Birkaç hafta sürecek bu çalışmayı, ekibinizdeki herkesin ağırlığını koyarak, güçlü bir iş birliğiyle ortaya çıkarması gerekiyor. Güçlü bir iş birliğiyle temeli atılacak bu sistemin, yıllar ilerledikçe sürekli incelenerek her insanın sahip olduğu  yeni deneyime dayalı olarak değişmesi gerekecektir.

Evet, herkesin yoğunluğundan ve diğer işlerinden diğer herşeyden bu sistemi çıkartmaya vakit bulamayabilirsiniz. Gerçekleştirilmesi imkansız olabilecek bir şey gibi görünüyor da olabilir! Ancak bu sistemin sizin etkinliğinizin devam etmesi için gereken en önemli parça olarak düşünülmesi gerekiyor!

Birisi festival-etkinlik operasyonunuzdan ayrılırsa bile, bu belgeye yatırım olarak harcadığınız zaman, gelecekteki personelinize eğitim hususunda yapmanız gereken yatırımlardan ve harcayacağınız zamandan daha nitelikli-kaliteli olacak.

Yani bu harcanan zamana acımanıza, personelinizin bu sistemi oturtmak için çalışmalarını “boş” olarak görmenize gerek yok. Etkinliğiniz belirli bir sistemi oturtursa büyük ve ses getiren bir hal alacaktır. Aksi taktirde, sizin yokluğunuzda veya kişilerin yokluğunda bu etkinlikler yok olmaya, parçalanmaya mahkum kalacaklardır.

Bu mahkumiyete kapılmamak adına, Etkinliğinizin sürdürülebilir olmasını sağlamak ve ortaya koyduğunuz projenin yıllar boyu devam etmesini sağlamak istiyorsanız tüm bunları göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Unutmayın, ortaya çıkarttığınız projeleri geliştirerek ve değiştirerek sürdürdüğünüzde gelecek nesillere nitelikli ve başarılı kuruluşları miras bırakabilirsiniz.

Turizm Sektöründe Kariyer Yapılır mı?

0

Turizm Sektöründe Kariyer

Neden Turizm okumalıyım, turizm okunur mu? gibi sorularla kafanızı işgal edeceğiniz tercih günleri geliyor, tabi çoktan Turizm Sektörü Kariyerinize başlamış ve bu yolda ilerliyor da olabilirsiniz. İlerlediğiniz bu yolun içeriden oldukça sıkıcı olduğunu düşünseniz de gözünüzden kaçan bazı noktalar olabilir. Turizm sektöründe kariyer yapmadan önce bu konuyu düşünün diye sizin için bir kaç şey derledim.

Turizm sektörü dışarıdan bakıldığında herkes tatil yaparken çalışmak gibi görünse de farklı yönlerle çevrilmiş bir meslektir aslında. Bu mesleği seçmek üzereyseniz veya seçtiyseniz, size neden bu sektörde kariyer yapmanız gerektiğini anlatan bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim!

Öncelikle, insanlara daha önce deneyimlememiş oldukları duyguları yaşatmanın tadını çıkarırken, yaşadıkları deneyimleri dünyanın dört bir yanından insanlara ulaştıracakları için inanılmaz bir reklam gücüne sahibiz! Yani isminizi duyurmak için oldukça güçlü bir silahınız var!

Güzel olanı paylaştırır!

Turizm, bir bölgenin eşsiz ve özel özelliklerini göstermek için fırsatlar sunar. Siz bu fırsatları insanlara gösterirken kendinizi de bu güzelliklerle harmanlayarak, insanların hayatlarına dokunmanızı sağlar!

Sürekli Yenilenen Deneyimler Sunmanızı Sağlar!

Turizm Sektöründe Kariyer yapma isteğinizi arttıracak bir konu daha!

Turizm sektöründe çalışanlar olarak işimizi doğru yaparsak, misafirlerimize sınırsız deneyimler sağlayabiliriz ve her biri bu tecrübeyi her deneyimlediklerinde farklı bir şekilde algılar ve her deneyimlediklerinde farklı yönlerini görerek etkilenir.

Sorunlarla Mücadele Etmeyi Öğretir

Bu konu Turizm Sektöründe kariyer yapma isteğinizi azaltır mı, çoğaltır mı bilinmez ama başarabilirseniz Turizm Sektörü Kariyeri’niz oldukça yükseğe taşıyacaktır!

Turizm; her saniye, çözülmesi gereken problemler çıkartan bir sorunlar zinciridir. Çözüm bulma kabiliyetinizi, sürekli problem üreten bir ortamda ucu açık bir macera parkurundaymışçasına geliştirebilirsiniz. Bu yeteneğinizi ne kadar geliştirebilirseniz o kadar başarılı bir Turizmci olacağınız ise su götürmez bir gerçek!

Harika İnsanlarla Tanışmanıza olanak Sağlar

Turizm, işinizi yaptığınız alanda sizinle aynı tutkuyu paylaşan insanlarla çalışma fırsatı sunmanın yanı sıra, gelen misafirleriniz dolayısıyla her yaş ve meslek grubundan insanlarla tanışmanıza imkân sağlar. Bu işinizi yaptığınız seneler boyunca devam edecek olan bir iletişim gücü sağlayacaktır.

Sürdürülebilir Olmayı Öğretir

Turizmin belki de ekonominin diğer herhangi bir sektöründen daha aktif olması sebebiyle; ekonomi, sosyal, kültürel ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için bir Turizm Profesyoneli olarak fırsatlar kazanmanızı sağlayacaktır.

Her Alanda Kullanılabilir Beceriler!

Turizm sektöründe kullanılan ve kazanılan beceriler dünyanın hemen hemen her yerinde kullanılabilir. Örneğin birçok tur rehberleri yıl boyunca çalışır, dünyayı dolaşırken değişen mevsimleri mesleklerinin bir parçası olarak görürler. Ayrıca, turizm sektöründe kullanılan uygulamalar diğer işletmelerde de kullanılabilir. Böyle baktığınız zaman, değişen mevsimlere bile ayak uydurabilen, her sektöre inanılmaz derecede adapte olacaktır!

Turizm bir büyüme Endüstrisidir

Şu anda, turizm dünyadaki 852 milyar dolarlık bir endüstri! Kanada’da 75 milyar dolarlık bir sanayi ve İngiltere’de 13.8 milyar dolarlık bir sanayi olduğunu varsayarsak. Bu tarım, ormancılık ve balıkçılık kombinasyonundan daha büyük bir endüstriyi oluşturuyor, hatta o sektörleri besliyor!

Çeşitli İş İmkanları!

Üst düzey yöneticilikten sağlam maceralara atılabileceğiniz seyahat rotalarına, kasabalardan büyük metropollere kadar çeşitli alanlarda işinizi yaparken eski uygulamalardan son teknolojiye kadar her türlü durumla karşı karşıya kalarak ilginç deneyimler kazanmanızı sağlayacak çeşitli iş imkanları bulunuyor.

Popüler Yazılar

Sosyal Medya

21,187TakipçilerTakip Et
161,768TakipçilerTakip Et